کوگانا ۴ علامتی که نشان می دهد ایده کسب و کار شما ممکن است افتضاح باشد - کوگانا

ایده های نامناسب کسب و کار با ایده های نامفهوم یکسان نیستند ، اما تشخیص تفاوت آنها به عهده فرد کارآفرین است ، نه شخص دیگری.این یک موضوع حساس است. کارآفرینان علاقه وافری به مشاغل خود دارند ، Uber ، Airbnb ، Bitcoin حتی آمازون در آغاز ایده هایی وحشتناک به نظر می رسیدند.

به طور واضح ، کارآفرینان هرگز زیر بار اینکه ایده آنها افتضاح است ، نمی روند . در این مقاله ۴ علامتی که نشان می دهد ایده کسب و کار شما ممکن است افتضاح باشد ، را بازگو می کنیم.

۱-ایده غیر اصلی در یک زمینه کاملاً رقابتی

حسابداری یک زمینه کارآفرینی فوق العاده دشوار برای موفقیت در کسب و کار است. طبق آمار ، بیش از هزاران مشاغل مرتبط با حسابداری ثبت شده اند و تعداد آنها همچنان در حال رشد است.

من بارها و بارها دیده ام : شرکت های حسابداری یا شکست می خورند یا هرگز رده های بالا را کسب نمی کنند ، زیرا در این زمینه پر از رقابت ، چیز اصلی ارائه نمی دهند.

۲-زمان زیادی برای ارائه محصول مناسب نیاز دارد

حباب فناوری نشانه هایی از ترکیدن را نشان می دهد و در این عرصه تعداد انگشت شماری مثل فیس بوک ، آلفابت ، اپل و غیره مسلط هستند.این بارها و بارها در زمینه فناوری اتفاق می افتد: اینستاگرام داستان های Snapchat را کپی می کند که به نوبه خود توسط LinkedIn کپی می شود. Spotify و TikTok موفق شدند با تلاش برای کپی کردن از مطالب خود مبارزه کنند.

زمانی که فیس بوک و توییتر شروع به کپی برداری از کلاب هاوس کردند ، این شبکه اجتماعی جدید به لطف برخی از کاربران اولیه ، در حال حاضر ۱۰ میلیون کاربر دارد. اما توانایی Clubhouse برای ماندن در بازی اکنون به این بستگی دارد که بتواند نوآوری ایجاد کند و ویژگی های اصلی را برای حفظ و گسترش کاربری خود به محصول خود اضافه کند.

۳-ایده شما را خسته می کند

ممکن است شما ایده درخشانی روی کاغذ داشته باشید ، اما وقتی به مرحله اجرا می آید هیچ اشتیاقی ایجاد نمی کند.این قرمزترین پرچم است.اگر استیو جابز چیزی به ما یاد داده باشد ، این موضوع است که موفقیت یک شرکت تا حد زیادی به شخص هدایت کننده بستگی دارد.

اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که بازخورد منفی می تواند تأثیرات مخربی بر یک ایده تجاری سالم داشته باشد. اگر دور یک ایده تجاری حصار کشیده اید ، آن را پیش خود نگه دارید تا زمانی که در مورد اینکه آیا می خواهید آن را دنبال کنید یا خیر ، تصمیم قطعی بگیرید. در غیر این صورت ، ممکن است بازخورد منفی دیگران قبل از حرکت به جلو ، این ایده را مسموم کند.

۴-ایده های باند واگن

اجرای ایده های باند واگن دشوار است مگر اینکه منابع فوری زیادی داشته باشید.منظور من از “ایده های باند واگن” ، ایده های تجاری مبتنی بر جدیدترین متدهای تبلیغاتی و نیاز بازار است.ماسک های بهداشتی و پزشکی برای بیماری Covid-19 یکی از این موارد است.

برای این ایده ها ، کارآفرینان شکافی در بازار می بینند و سپس به سمت آن می پرند. تحقق این امر دشوار است مگر اینکه سرمایه فوری زیادی برای سرمایه گذاری داشته باشید .

ایده های باند واگن برای کسب یک سود سریع عالی هستند – سرمایه گذاری کنید ، بازده خود را دریافت کنید و سپس خارج شوید. اما آنها معمولاً گزینه های عاقلانه ای برای فعالیت های طولانی مدت کارآفرینی نیستند.

حداقل نیازمندی ها برای یک ایده تجاری خوب

ایده های کاری افراد به اندازه خلاقیت شخصی آنها متنوع است. اما حداقل نیازمندی ها برای یک ایده تجاری خوب اینها هستند:

نیاز بازار را برآورده یا مشکلی را حل کند.

بودجه مورد نیاز آن (نسبتاً) به راحتی قابل تأمین باشد.

رقابتی باشد

زمان اجرا و راه اندازی ی آن نسبتاً سریع باشد (در صورت وجود در مقایسه با رقبا).

کارآفرین علاقه و اشتیاق زیادی به آن داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

تفاوت بین ایده خوب و تجارت خوب

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 188 views بار دسته بندی : کسب و کار و موفقیت تاريخ : 10 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها