کوگانا خارش شدید بعد از کاشت مو چه علتی دارد؟ - کوگانا

ریزش و کم پشتی موی سر تاثیر زیادی بر ظاهر و اعتماد بنفس افراد دارد. افراد ممکن است به دلایل ژنتیکی، سبک زندگی ناسالم، استرس یا حتی در طی یک سانحه قسمتی از موی سرشان را از دست داده یا دچار ریزش مو شده باشند. در این مواقع کاشت مو بهترین روشی است که می‌تواند زیبایی و جذابیت را به شما برگرداند.

خارش شدید بعد از کاشت مو چه علتی دارد؟
خارش شدید بعد از کاشت مو چه علتی دارد؟

ریزش مو حتی در زنان هم اتفاق می افتد. ریزش مو در زنان دلایل بسیار زیادی می‌تواند داشته باشد به همین دلیل ارزیابی بیماری در زنان نیاز به دقت بیشتری دارد و پزشک باید سابقه پزشکی بیمار و وضعیت هورمونی او را ارزیابی کند. معاینه صحیح توسط یک متخصص پوست ، غدد درون ریز یا متخصص داخلی می تواند مفید باشد. روش های کاشت مو در زنان مانند مردان است.

باید اشاره کنیم هر عمل زیبایی علاوه ‌بر مزیت‌هایی که دارد ممکن است عوارض جانبی کوتاه مدتی هم داشته باشد که بعد از طی شدن دوره نقاهت برطرف می‌شوند. خارش سر بعد از کاشت مو هم یکی از همین عوارض کوتاه مدت است. در ادامه این مطلب مراقبت‌های لازم بعد از کاشت مو و راهکارهای کم شدن خارش پوست سر بعد از کاشت مو را بررسی می‌کنیم. پس همراه ما باشید.

علت خارش سر بعد از کاشت مو چیست؟

علت خارش سر بعد از کاشت مو چیست؟
علت خارش سر بعد از کاشت مو چیست؟

خارش سر بعد از کاشت مو دلایل مختلفی دارد و ممکن است تا ۲۰ روز بعد از کاشت مو ادامه داشته باشد. به گفته yektinbayer.com، خارش سر بعد از کاشت به دلیل تازه بودن زخم‌ها، رشد موها، تجهیزات آلوده و حساسیت است که در ادامه بطور کامل توضیح می‌دهیم.

زخم‌های تازه

بعد از کاشت مو سوراخ‌های ریزی که محل قرار دادن فولیکول‌ها بوده‌اند هنوز تازه هستند و به نوعی زخم بحساب می‌آیند. به همین دلیل بهبود و بسته شدن این زخم‌ها با کمی خارش همراه است که در گذر زمان بهبود می‌یابد.

رشد موهای کاشته شده

موهای کاشته شده بعد از ۱ تا ۲ ماه شروع به رشد کردن می‌کنند. به همین دلیل ممکن است گاهی در ناحیه اهدا کننده و دریافت کننده خارش‌های موقتی را احساس کنید.

تجهیزات آلوده و رعایت نکردن بهداشت

تجهیزات آلوده و رعایت نکردن موارد بعداشتی حین و بعد از عمل از دیگر عوامل خارش سر است. خارشی که به دلیل آلودگی باشد معمولا بطور ناگهانی شروع می‌شود و شدید و آزاردهنده است. اگر بعد از کاشت مو به چنین شرایطی مواجه شدید حتما به پزشک مراجعه کنید.

حساسیت

خارش سر بر اثر حساسیت و آلرژی معمولا در افرادی که از شامپوهای نامناسب استفاده می‌کنند رخ می‌دهد. بعد از کاشت مو باید توجه داشته باشید که پوست سر همچنان حساس است و فولیکول‌های مو به شرایط جدید عادت ندارند. پس از یک شامپوی مناسب برای چند ماه استفاده کنید.

چطور خارش پوست سر را بعد از کاشت مو کاهش دهیم؟

بدون شک خارش سر احساس خوشایندی نیست، مخصوصا هنگام خواب و استراحت واقعا آزار دهنده است. به همین دلیل در ادامه روش‌هایی را معرفی کردیم که با کاهش خارش سر خواب بهتری داشته باشید.

  • به هیچ عنوان به محل کاشت دست نزنید و سرتان را نخارانید.
  • از اسپری رقیق آب و نمک استفاده کنید.
  • از داروی آنتی هیستامین استفاده کنید.
  • بهداشت ناحیه کاشت را رعایت کنید و با شامپوهای مناسب سرتان را بشوئید.
  • آب بیشتری بنوشید.
  • خوراکی‌های محرک مثل فلفل و قهوه را کنار بگذارید و غذای سالم بخورید.
  • از روبالشی تمیز استفاده کنید.
  • از استفاده مداوم داروها و پمادهای ترمیم کننده پزشک غافل نشوید!

سایر عوارض پس از کاشت مو چیست؟

تا اینجا بیشتر درباره خارش سر که از رایج‌ترین مشکلات بعد از کاشت مو است صحبت کردیم. اما کاشت مو ممکن است عوارض جانبی خفیف دیگری هم داشته باشد که در اینجا معرفی می‌کنیم.

بی‌حسی نواحی اطراف محل کاشت

 بر اساس مطالعات، بی‌حسی در ناحیه کاشت مو ممکن است در ۱۰٪ متقاضیان اتفاق بیافتد. اما  بعد از چند روز بهبود می‌یابد.

سکسکه

سکسکه از عوارض جانبی بسیار نادر کاشت مو است. هنگام کاشت مو از آنجایی که عصب‌های سر و گردن دائما تحریک می‌شوند ممکن است فرد دچار سکسکه شود که درمان دارویی خودش را دارد.

قرمزی و التهاب

هنگام کاشت مو بعضی از مویرگ‌ها ممکن است آسیب ببینند که باعث قرمزی، التهاب  یا کبودی پوست سر می‌شود.

چه مراقبت‌هایی پس از کاشت مو باید انجام دهیم؟

کسانی از کاشت مو بهترین نتیجه را می‌گیرند که بعد از کاشت مراقبت‌های لازم را که در ادامه گفته شده انجام دهند.

سیگار و مشروبات الکلی را کنار بگذارید

بهتر است بعد از کاشت تا بهبودی کامل سیگار نکشید و مشروب نخورید تا بدن بتواند بافت‌های پوست سر را به خوبی ترمیم کند.

ورزش و پیاده روی سنگین نکنید

کلینیک صدف درباره پیاده روی  و ورزش بعد از عمل  کاشت مو می‌گوید:« محدودیت ورزش بعد از کاشت مو دائمی نیست. ولی باید حدود یک تا دو ماه از هرگونه فعالیت ورزشی، پیاده روی و … دوری کنید. زیرا ممکن است به موهای تازه کاشته شده آسیب برسد. برای مثال در چند روز اول حتی فعالیت‌های عادی نیز مناسب نیست و باید استراحت کرد. زیاد خم شدن یا فعالیت زیاد حتی اگر سبک باشد در روزهای اول ممکن است باعث خونریزی در ناحیه اهدا کننده یا دریافت کننده شود. پیاده روی بعد از کاشت مو نیز توصیه نمی‌شود. زیرا با پیاده‌روی در فضای باز آن هم در روز، موهای کاشته شده در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرند و نور آفتاب به شدت برای این موها که ضعیف هستند ضرر دارد. از طرفی حتی یک پیاده روی ساده در شب ممکن است باعث عرق کردن شود و عرق کردن سر می‌تواند به شدت برای موها مضر باشد.»

بیشتر از زیبایی به فکر سلامتی موها باشید

درست است که موی کاشته شده را می‌توان رنگ و فر کرد و سشوار کشید، اما تا دوماه بعد از کاشت فقط به آرامی موها را بشویید و شانه کنید.

جمع بندی

چند روز خارش سر بعد از کاشت مو در مقابل زیبایی که بعد از کاشت بدست می‌آورید واقعا ناچیز است. اما برای اینکه دوران نقاهت بعد از کاشت مو را هم راحت‌تر طی کنید اول از همه بهتر است با مشاوره و تحت نظر پزشک متخصص کاشت مو انجام دهید تا از عوارض احتمالی خطرناک آن جلوگیری کنید. همچنین باید با مراقبت و صبوری اجازه دهید تا پوست سر روند بهبودی را به آرامی طی کند تا موها به حالت طبیعی رشد کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 223 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 27 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها