کوگانا مزایای درمان از طریق نورو فیدبک - کوگانا

همانطور که می‌دانید دانستن وضعیت مغز ما می‌تواند مهارت‌های ما را افزایش داده و به رفع نقاط ضعف ما نیز کمک کند. به طور کلی، باید بدانید که  فرکانس‌های عصبی مغز باید در تعادل باشند، تا کل مغز به طور هماهنگ در کنار هم کار کنند.

در این سری از مجله دل کلینیک قصد داریم در ارتباط با یکی از روش‌های کنترل مغز به نام نوروفیدبک و مزایای آن با شما صحبت کنیم؛ پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

نوروفیدبک یک تمرین آموزش مغز می‌باشد که به صورت غیرتهاجمی و بدون درد اطلاعات مربوط به فعالیت الکتریکی مغز را استخراج می‌کند. در نتیجه این امکان برای افراد فراهم می‌شود تا بتوانند ناحیه‌ای از مغز خود را کنترل کنند.

همچنین نوروفیدبک یک درمان تخصصی می‌باشد که از فناوری پیشرفته رایانه‌ای برای تعادل و بهینه سازی مغز شما استفاده می‌کند. در واقع نوروفیدبک یک درمان سرگرم کننده، تعاملی و جذاب است که به شما کمک خواهد کرد مغز خود را در یک حالت سالم و متمرکز تقویت کرده و دوباره آموزش دهید. در این درمان شما می‌توانید با استفاده از نمایش زمان واقعی فعالیت مغز، یاد بگیرید که چگونه عملکرد مغز خود را تنظیم کنید.

برای اطلاعات بیشتر باید بگوییم که از طریق روند نوروفیدبک، ضمیر ناخودآگاه شما برای تغییر رفتار خود تقویت می‌شود. با تقویت ضمیر ناخودآگاه از طریق رایانه، تقویت کننده‌های دیداری و شنیداری را نیز دریافت می‌کنید.

نوروفیدبک چگونه عمل می‌کند؟

در طول روز ما حالت‌های مختلفی را تجربه می‌کنیم؛ ما همیشه آرام نیستیم و ممکن است دائما در حال استرس اضطراب و پرخاشگری باشیم. بنابراین، باید یاد بگیریم که بسته به نیازهای محیط، حل مشکلات، سازگاری و خودکنترلی در شرایط استرس و اضطراب، را مدیریت کنیم. در نتیجه این درمان نحوه تنظیم خودکار عملکرد الکتریکی مغز را آموزش می‌دهد. به محض اینکه توانایی تنظیم وضعیت‌های فردی به دست آمد، به صورت خودکار در آمده و سپس ناخودآگاه وارد حالت توجه، خلاقیت، تمرکز خواهیم شد. 

زمانی که فردی در یک جلسه نوروفیدبک قرار می‌گیرد، گویی در حال مکالمه با خود می‌باشد؛ به این معنی که با درون خود ارتباط برقرار می‌کند و می‌تواند حالات مورد نظر ( مانند آرامش، کاهش استرس، افسردگی، تمرکز و…) را در خود جستجو کند.

نحوه کار نوروفیدبک به چه صورت است؟

نحوه کار به این صورت است که الکترودها برای اندازه گیری فعالیت الکتریکی در مغز، روی سر شما قرار می‌گیرند (به طوری که برای افراد در هر سنی بدون درد، غیرتهاجمی و بی خطر است). سپس، برخی از بازی‌ها را انجام خواهید داد که نیاز به تمرکز دارند. همزمان می‌توانید فعالیت مغز خود را بر روی مانیتور کامپیوتر مشاهده کنید. یک پزشک به شما نشان می‌دهد که چگونه فعالیت را تفسیر کنید و تشخیص دهید که کدام الگوها به معنای درگیر شدن مغز شما هستند.

مزایای درمان از طریق نوروفیدبک

این درمان را می‌توان با درمان دارویی (در صورت لزوم)، درمان‌های روانشناختی و جسمی ترکیب کرد؛ همچنین این درمان می‌تواند هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان انجام شود.

در ادامه مزایای این درمان را برای شما توضیح خواهیم داد.

۱-کاهش استرس

تمرین منظم نوروفیدبک بر روی امواج آلفا به وضوح احساس استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد. این درمان درک مثبت‌تری از توانایی فرد در مدیریت موقعیت‌های استرس زا را فراهم می‌کند. بدین معنی که فرد در برابر شرایط دشوار در زندگی روزمره یا محیط کار کمتر احساس فشار و استرس می‌کند.

۲-بهبود احساس آرامش

پس از جلسه نوروفیدبک بر روی امواج آلفا (امواج مرتبط با حالت آرامش)، نشان داده می‌شود که فرد بلافاصله احساس آرامش می‌کند. احساس رها شدن نیز با گذشت زمان عمیق و ماندگار خواهد شد. آموزش نوروفیدبک به فرد احساس رها شدن می‌دهد، احساسی که زندگی با آن هر روز خوشایند است!

مزایای نوروفیدبک در همین جا متوقف نمی شود! در نتیجه، عملکرد نوروفیدبک بر بسیاری از جنبه‌های دیگر زندگی روزمره تأثیر دارد. با ما همراه باشید.

۳-بهبود خواب

دیگر هیچ شبی بی‌خواب نخواهید شد و افکاری که نمی خواهید به آن‌ها فکر کنید هرگز مزاحم‌تان نخواهد شد. آموزش منظم در این درمان کیفیت خواب را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد. در نتیجه فرد سریعتر به خواب می‌رود، خوابش ترمیم می‌شود (با استراحت و شادابی بیدار می‌شود) و کمتر مستعد بی‌خوابی خواهد شد.

۴-شرایط بدنی بهتر

این درمان به طور کلی سلامتی جسمی فرد را بهبود می‌بخشد. تمرین منظم آن باعث کاهش تنش عضلانی و درد مزمن، مانند کمر درد که به طور منظم برای برخی از افراد اتفاق می افتد، خواهد شد.

هضم غذا را راحت‌تر می‌کند، خستگی را کاهش می‌دهد و باعث افزایش انرژی در فعالیت‌های روزمره می‌شود.

۵-تمرکز و عملکرد جدید

با آموزش مغز از طریق این درمان، توانایی فرد در کنترل توجه بهبود خواهد یافت؛ دیگر پیمایش بی‌پایان بین دو کار وجود نخواهد داشت. به این صورت که فرد قادر خواهد شد تمام تمرکز خود را به یک چیز اختصاص دهد و از حواس پرتی پرهیز کند. عملکرد این درمان همچنین حافظه فعال را بهبود می‌بخشد؛ قطعا همه ما می‌دانیم که این حافظه کوتاه مدت “زنده” است و به شما کمک می‌کند تا اطلاعات را به طور موقت ذخیره کرده و برای انجام یک کار خاص آن‌ها را دستکاری کنید. تمرین منظم موارد گفته شده در این درمان همچنین توانایی بهتری در تمرکز مجدد بر لحظه فعلی را ارائه می‌دهد (فرد کمتر به وقایع گذشته فکر خواهد کرد و بیشتر به آینده می‌پردازد).

۶-یادگیری خودآگاهی

تمرین آموزش‌ها داده شده در این درمان بر توانایی فرد در ایجاد خودآگاهی بیشتر، تأثیر گدار می‌باشد.

 با آگاهی از فعالیت الکتریکی مغز  و با ارائه فرصتی برای یک فرد، او می‌تواند مسئولیت سلامتی خود را بر عهده بگیرد.

بنابراین این آموزش‌ها در آرام سازی مغز به طور غیرقابل انکاری برای وضعیت جسمی، روحی و عاطفی فردی که آن را تمرین می‌کند بسیار مفید است. تحقیقات نشان می‌دهد که تمرین منظم این آموزش‌ها، مانند آنچه که ارائه می‌شود، به طور قابل توجهی توانایی فرد را برای ورود به حالت رها کردن بهبود بخشیده و مدیریت شرایط استرس را به صورت روزانه با آرام بودن و احساس مثبت بیشتر می‌کند.

سخن آخر

امروزه بیشتر پزشکان از درمان نوروفیدبک استفاده می‌کنند. نحوه عملکرد نوروفیدبک به کیفیت دستگاه و برنامه ریزی ربطی ندارد. آنچه که یک درمان را بهتر از روش درمانی دیگر می‌کند کیفیت و تجربه پزشک است. به دنبال یک پزشک با مجوز بهداشت و روان یا یک ارائه دهنده پزشکی باشید. اگر قصد استفاده از این روش برای درمان کودک خود را دارید بهتر است با یک متخصص اطفال مشورت کنید. 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 166 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 24 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها