کوگانا ۱۰ راه برای تفکر خارج از چارچوب - کوگانا

اگرچه این  اصطلاح ممکن است کمی زیاد استفاده شده باشد ، اما افرادی که خارج از چارچوب فکر می کنند ، اغلب به عنوان نوآوران و مبتکران ، با کیفیت زندگی و تجارت مطلوب  شناخته می شوند. همراه شدن با جریان آسان و ایمن است  ، اما رهبران ترجیح می دهند خلاف جریان حرکت کنند .

10 راه برای تفکر خارج از چارچوب
۱۰ راه برای تفکر خارج از چارچوب

چرا فکر کردن در خارج از چارچوب سخت است؟

همه ما تشویق شده ایم “بیرون از چارچوب فکر کنید”. مشکل این است که ما موجوداتی بنده عادت هستیم و بیشتر ما راحتی کارهای معمول را ترجیح می دهیم. تفکر خارج از چارچوب می تواند به معنای به چالش کشیدن باورهای طولانی مدت باشد. پاسخ ما معمولا” این است “اینها بهترین روشهای ماست” البته با ابروی بالا رفته.

شرکت ها غالباً از خطراتی که می توانند تأثیر منفی بر سود آنها داشته باشند ، اجتناب می کنند ، حتی اگر داستانهای موفقیت آمیز زیادی وجود داشته باشد که نشان می دهد برخی از ریسک ها نه تنها جواب می دهند ، بلکه سودهای کلانی هم می دهند. استیو جابز توسط هیئت مدیره شرکتی که  خودش  تأسیس کرد ، اخراج شد. اما بعداً ، پس از اینکه اپل سیستم عامل NeXT را که تیم  جابز  راه اندازی  کرد ، خریداری کرد ، جابز مدیرعامل اپل شد و سهام اپل تحت هدایت او ۹۰۰۰ درصد رشد کرد.

با وجود شانس شکست و رد شدن پیشنهادات ،  ریسک کردن برای رشد در سطح شخصی و تجاری ضروری است. با این حال ، اگرچه اغلب به ما گفته می شود که باید خارج از چارچوب فکر کنیم ، اما به ندرت به ما گفته می شود که چگونه؟

۱۰ راه برای تفکر خارج از چارچوب

هنگامی که در تلاش برای دستیابی به ایده های تازه هستید ، ترفندهای ساده ای وجود دارد که به شما کمک می کند از منطقه راحتی خود خارج شوید و به روشی ابتکاری فکر کنید.

۱-از کودکان بپرسید چه کاری انجام می دهند؟

بچه ها با تخیلات زنده خود نوآور و مبتکران  بالفطره هستند.

۲-آن را ساده کنید.

اگر فکر می کنید درک مشکل شما برای کودک خیلی پیچیده است ، کمی وقت بگذارید تا بفهمید چگونه به سادگی می توانید آن را توضیح دهید. این گفته  به ریچارد فاینمن ، برنده فقید نوبل فیزیک ، نسبت داده می شود: “اگر نمی توانید آن را برای کودک شش ساله توضیح دهید ، واقعاً آن را درک نمی کنید.” گاهی اوقات فهمیدن چگونگی توضیح یک مسئله پیچیده به زبان ساده منجر به پیدا شدن یک راه حل ابتکاری می شود.

۳- بپرسید “اگر از صفر شروع می کردم چه کار دیگری انجام می دادم؟”

 روال  ثابت انجام کارها  دشمن تفکر نوآورانه است. گاهی اوقات ، ما تلاش می کنیم تا از روشی که همیشه کارها را انجام داده ایم دور شویم. تصور یک صفحه خالی و تمیز می تواند به شما کمک کند دیدگاه خود را تغییر دهید و خارج از چارچوب فکر کنید.

۴-بپرسید چرا.

بیشتر  پاسخ هایی که می گیریم – اعم از مدیریت ، همکاران یا مغز خودمان – با یک عبارت ساده ارائه می شود: “این روشی  است که ما همیشه این کار را انجام داده ایم.” ما در برابر تغییر مقاومت می کنیم ، به خصوص وقتی کاری که انجام داده ایم بسیار خوب نتیجه داده است ، پرسیدن ” چرا ما همیشه این کار را اینطوری انجام داده ایم؟” می تواند نقایص را آشکار کند و راهی برای تفکر خلاق ایجاد کند.

۵- عضلات مغز خود را منعطف کنید.

روانشناسان چند تمرین شگفت آور را پیشنهاد می کند که می تواند مغز شما را از یکنواختی خارج کند ، زیرا می خواهید خارج از چارچوب فکر کنید.

لغت سازی با حروف درهم ریخته ، پیدا کردن لغات انگلیسی که در آن حرف E  استفاده نشده باشد ، جمع و تفریق سریع یک سری از اعداد بطور ذهنی.

۶- به یک کلاس جدید بروید.

یادگیری چیز جدید می تواند به شما کمک کند کارهایی را که قبلاً انجام می دادید،از زاویه ای کاملاً متفاوت بررسی کنید.

۷-آزاد نویسی.

آزاد نویسی عبارت است از انتخاب موضوع ، تنظیم تایمر برای مدت زمان کوتاه و نوشتن با بیشترین سرعت و بدون توقف و ویرایش. اگر این کار بجای کامپیوتر یا موبایل با خودکار و کاغذ انجام دهید بهتر است. تایمر برای ادامه نوشتن مقداری فشار می آورد و مغز شما را مجبور می کند به جای روش های متعارف ، خلاقانه فکر کند.

۸-کشیدن نقاشی.

لازم نیست بدانید که چگونه نقاشی بکشید ، فقط هرچه در دست دارید (حتی مداد رنگی!) را بردارید و قسمت دیگری از مغز خود را فعال کنید. این می تواند افکار شما را آزاد کند.

۹- نقشه ذهنی.

یک کلمه یا عبارت بنویسید. دور آن دایره ای بکشید. یک شاخه و یک کلمه یا عبارت مرتبط بکشید. دایره ها را تکرارکنید. این عمل باعث سرازیر شدن ایده ها می شود.

۱۰- قدم زدن.

مطالعه ای در استنفورد نشان داد که پیاده روی خلاقیت شما را در حین پیاده روی و مدت کوتاهی پس از آن آزاد می کند. آن را امتحان کنید!

منبع : وب سایت نقشه کسب و کار

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 203 views بار دسته بندی : رشد و توسعه فردی تاريخ : 24 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها