کوگانا ۸ روش آسان و کارآمد جهت کاهش برق مصرفی کولر گازی - کوگانا

اگر شما هم جزو آن دسته از کسانی باشید که برای فرار از گرمای طاقت فرسای تابستان می خواهید کولر گازی تهیه کنید حتما  شنیده اید که می گویند مصرف برق کولر گازی بسیار بالاست که ممکن است این قضیه شما را در خرید کولر گازی دچار تردید کند. همیشه خاموش کردن کولر راه مناسبی جهت صرفه جویی در مصرف برق و کاهش هزینه های برق نخواهد بود. پس بهتر است به فکر روش هایی باشید که در عین استفاده از وسایل  تهویه مطبوع مانند کولر گازی ،  برق مصرفی را کنترل کنید همچنین از هوای خنک و سردی که کولر گازی فراهم کرده است لذت ببرید.  نکاتی که ما در این مقاله خدمت شما بیان می کنیم روش های آسانی است که کمک می کند تا ضمن افزایش بازده و راندمان کولر گازی تان ، به کاهش مصرف برق شما نیز کمک کند.

8 روش آسان و کارآمد جهت کاهش برق مصرفی کولر گازی

۱- به برچسب انرژی توجه ویژه داشته باشید

هنگام خرید کولر گازی اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید برچسب انرژی  است. برچسب انرژی به ما کمک می کند که متوجه شویم وسیله مورد نظر ما از نظر مصرف انرژی  به خصوص برق در چه رده ای قرار دارد ،  کم مصرف است یا پر مصرف!

 پیشنهاد ما برای خرید یک اسپیلت اینورتر کم مصرف و با راندمان و بازده بالا ،  انتخاب از بین مدل هایی است که دارای برچسب انرژی درجه A و B  باشد.  کولر گازی که دارای برچسب انرژی درجه A و B باشد،  به ما این اطمینان خاطر را می دهد که اسپلیت مورد نظر ما هم بازدهی بسیار بالایی دارد و همچنین برق بسیار کمی را مصرف می کنند.  کولر گازی های اینورتر طوری طراحی شده اند که بسته به شرایط مورد نیاز دور موتور کمپرسور کولر گازی را تنظیم می کند پس از طریق تغییر مداوم و پی در پی دور موتور مصرف برق کولر گازی کنترل می شود.

۲- کولر گازی اینورتر خود را در بهترین مکان ممکن نصب کنید

یکی از مهمترین نکات در کاهش مصرف برق کولر گازی  محل نصب اسپلیت است چون تاثیر بسیار مهم و حائز اهمیتی در میزان مصرف برق کولر گازی دارد. بهتر است کولر گازی در مکان این است که مسیر وزش باد باشد به این دلیل که باعث می شود بازدهی اسپلیت افزایش یافته و همچنین انرژی برق کمتری را مصرف کند. به طور معمول میزان پول پرتاب و هوای کولر گازی اینورتر بین مسافت ۵ تا ۱۰ متر است پس باید به این نکته توجه شود که اسپلیت در  مکان نصب شود که بتواند تمام محیط محل مورد نظر شما را سرد و خنک کند. به عنوان پیشنهاد بهتر است اسپلیت در مکانی نصب شود که روبه روی محل نشستن افراد حاضر باشد. به دلیل اینکه اسپلیت هوای گرم انباشته شده زیر سقف را پخش نکند بهترین اسپلیت در مرحله پایین‌تر از سقف نصب شود.اگر کولر گازی به طور درست و در مکان مناسب نصب نشود باعث بروز مشکلات فراوانی برای خود دستگاه و همچنین میزان کارایی و عمر آن کاهش پیدا میکند و از طرف دیگر باعث میشود مصرف برق کولر گازی نیز افزایش یابد. پس بهتر است قبل از نصب بهترین مکان را انتخاب کنید و سپس اقدام به نصب کولر گازی کنید.

8 روش آسان و کارآمد جهت کاهش برق مصرفی کولر گازی
۸ روش آسان و کارآمد جهت کاهش برق مصرفی کولر گازی

۳- به ظرفیت کولر گازی توجه کنید

کولر گازی ها با انواع مختلفی از ظرفیت‌ها در بازار موجود است. باید هنگام خرید کولر گازی مدلی انتخاب شود که ظرفیت آن متناسب با اندازه مکان نصب آن باشد. توجه به این نکته حدود ۲۰ درصد در میزان برق مصرفی اسپلیت تاثیر دارد که اگر رعایت شود حدود ۲۰ درصد میزان برق مصرفی کاهش پیدا می کند.

۴- کندانسور کولر گازی در سایه قرار دهید یا برای آن سایه بان تهیه کنید

بهتر از کندانسور کولر گازی در مکانی قرار گیرد که حتی الامکان بیشتر ساعات روز در سایه قرار داشته باشد. اگر یافتن چنین مکانی برای تان سخت است باید به فکر تهیه سایه بانی مناسب برای کندانسور باشید. قرار گرفتن کندانسور کولر گازی در سایه تاثیر بسیار زیادی در خنک تر شدن محیط مورد نظر شما دارد همچنین باعث می شود میزان برق مصرفی کولر گازی تا حد زیادی کاهش پیدا کند. رعایت همین نکته ساده و کم هزینه هم به خنک تر شدن بیشتر کمک می کند و  ضمن کاهش مصرف برق عمر‌ مفید کولر گازی هم افزایش پیدا می‌کند.

۵- قبل از شروع فصل گرما به فکر سرویس کولر گازی خود باشید

هرگونه مشکل فنی که در کولر گازی شما ایجاد شود قطعاً باعث کاهش بازدهی و راندمان اسپلیت و به تبع آن افزایش مصرف برق آن شود در نتیجه بهتر است قبل از شروع فصل گرما به فکر سرویس کردن کولر گازی خود باشید.

سرویس دوره ای کولر گازی شامل موارد مختلفی از قبیل بررسی پنل خارجی کولر گازی که خود شامل کندانسور و کمپرسور می باشد ،  بررسی میزان گاز کولر ،  بررسی پنل داخلی اسپلیت ،  بررسی عایق لوله های مسی و … می شود.

۷- دمای کولر گازی را در بهترین دما قرار دهید

در بیشتر کولر گازی ها قطعه ای به نام ترموستات تعبیه شده است. کار این قطعه این است که دمای کولر گازی را تنظیم کند در نتیجه شما می توانید با استفاده از ریموت کنترل دستگاهتان دمای دلخواه را تنظیم کنید.  بهترین دمایی که توصیه می کنند و دمای مطلوب محیطی است بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتیگراد می باشد.  زمانی که شما کولرگازی خودتان را در این بازه دمای تنظیم کنید وقتی که دمای محیط به دمای تنظیم شده توسط شما برسد به صورت خودکار کمپرسور کولر گازی خاموش می شود و  برای پخش هوای سرد فقط فن کولر گازی کار کرد.  توصیه می شود با توجه به شرایط راحتی خودتان دمای کولر بازی طوری تنظیم شود که نه خیلی سرد باشد که از سرما به خود لرزید و نه خیلی هم باشد که باعث آزار و اذیت تان شود.  شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید افزایش دو درجه ای دما ممکن است تاثیر محسوسی نداشته باشد اما حدود ۶ تا ۱۰ درصد در میزان برق مصرفی تاثیر گذار خواهد بود.

۸- شب ها کولر گازی را خاموش کنید

اگر در طول روز دمای محیط زندگی استفاده از کولر گازی دمای مطلوب و مناسب برسانید قطعاً شب ها نیازی به روشن بودن مداوم کولر گازی نیست و برای این که جریان هوا در محیط در گردش باشد می‌ توانید از پنکه استفاده نمایید در نتیجه خاموش بودن کولر گازی در شب تاثیر چشم‌ گیری در میزان مصرف برق خواهد داشت.

برندهای مطرح کولر گازی در ایران شامل کولر گازی گری، کولر گازی ال جی ، کولر گازی جنرال، کولر گازی اجنرال، کولر گازی بوش، کولر گازی هایسنس، کولر گازی هیوندای و … می باشند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 219 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 27 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها