استفاده از انواع آبنما در ساختمان مثل آبنما شیشه ای و آبنما دیواری چه تاثیری بر سلامت افراد دارد؟

کد خبر: 1067282

خانه شما باید پناهگاه شما باشد. جایی که پس از یک روز طولانی کار برای استراحت به آن بازگردید. متأسفانه گاهی اوقات استرس ناشی از کار و یا صدای ماشین های عبوری یا حشرات مزاحم باعث می شوند نتوانید آرامش داشته باشید. برخی مواقع حتی ممکن است ساعت ها در رختخواب چرخ بزنید و به دلیل صدای لوله ها یا دیگر صداهای محیط نتوانید بخوابید.

در چنین مواردی چه کار می کنید؟

متخصصان دریافته اند که آب روان یکی از آرامش بخش ترین صداهای جهان است. این اثر درمانی در حضور واقعی آب جاری در کنار ما، به طور تصاعدی افزایش می یابد. آرامش یکی از دلایلی است که مردم معمولاً پس از بازدید از اقیانوس یا آبشار احساس شادابی می کنند. اما اگر زندگی در کنار منبع آب برای شما ممکن  نیست، می توانید آن را برای خود ایجاد کنید. یک آبنمای داخل ساختمان چیزی فراتر از تنها یک هدف تزئینی است. آبنمای داخل ساختمان می تواند هم سلامت روانشناختی و هم سلامت فیزیولوژیکی شما را بهبود بخشد و خانه شما را به مکانی تبدیل کند که بتوانید در آن تازه شوید و برای روز کاری بعدی انرژی بگیرید.

در این مقاله با ما باشید تا آنچه کارشناسان درباره تاثیر آبنمای خانگی بر سلامتی شما می گویند را برای شما شرح دهیم و به بررسی کامل مزایای استفاده از آبنما شیشه ای و آبنما دیواری در طراحی آبنما بپردازیم.

1.کاهش استرس

از نظر علمی ثابت شده است که آب ذهن را راحت می کند . نزدیک بودن به آب، گوش دادن به آن و یا حتی تماشای عکس اقیانوس آبی می تواند سطح استرس شما را کاهش دهد.

انسان از مدت ها قبل با آب ارتباط ذاتی داشته است. رودخانه ها منبع زندگی نیاکان ما بوده اند. اولین لحظات ما به عنوان انسان در دنیای پرآب رحم بوده است.

تماشای آب و یا گوش دادن به صدای آب باعث ترشح هورمون سروتونین از مغز ما می شود. این هورمون شیمیایی بدن مسئول احساسات خوب و خوشحالی ما است و بنابراین آب می تواند در ایجاد حس خوب بدون استرس ما نقش به سزایی داشته باشد.

مسلما همه افراد نمی توانند از پنجره آشپزخانه خود از مناظر دریا یا اقیانوس لذت ببرند یا همه کار و زندگی خود را رها کرده و به ساحل بروند. اما همه می توانند با ساخت آبنما شیشه ای یا آبنما دیواری در داخل ساختمان از اثرات آرام بخش آب لذت ببرند.

2.کنترل کیفیت هوا

کیفیت هوای داخلی خانه یکی از موضوعات مهم برای هر خانواده ای است. آبنماهای داخلی می توانند به تصفیه هوای داخل منازل و ساختمان ها کمک کنند.

جریان مداوم دستگاه های الکترونیکی یون های مثبت را در هوا آزاد می کند. وجود بیش از حد این مولکول ها در هوا، می تواند منجر به اضطراب و التهاب در بدن ما شود. جریان مداوم آب با آزاد سازی یون های منفی با یون های مثبت ناشی از سیستم های الکترونیکی ساختمان ها مبارزه می کند. یک آبنمای داخلی می تواند تعادل را به هوای خانه شما بازگرداند.

3.افزایش رطوبت خانه

آبنماها همچنین می توانند رطوبت و هوای خشک در فصل زمستان را متعادل کنند.

حتما شما هم تابحال در فصل زمستان، خشکی هوای خانه را تجربه کرده اید. اگرچه بخاری خانه شما را گرم و دنج نگه می دارد اما هوا را نیز خشک می کند. خشکی هوا باعث می شود از خشکی پوست، سردرد و ناراحتی در گوش، بینی و گلو رنج ببرید.

برای دهه ها، مرطوب کننده ها به عنوان بهترین راه برای بازگرداندن مجدد رطوبت به هوا معرفی می شدند. با این حال، مطالعات انجام شده در چند سال گذشته نشان داده است که آب راکد موجود در دستگاه های رطوبت ساز تمایل به تشکیل باکتری، کپک و قارچی دارد که در هوای تنفسی شما آزاد می شود. اگرچه تمیز کردن دائم این دستگاه ها ممکن است این عوامل تحریک کننده را کاهش دهد اما احتمالاً شما وقت و انرژی لازم برای تمیز کردن هر روزه آن ها را ندارید.

درواقع آب راکد موجود در دستگاه های رطوبت ساز که امروزه اغلب جهت بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان ها استفاده می شود؛ بدون نگهداری مناسب می تواند باکتری ایجاد کند. اما طراحی و ساخت یک آبنما در داخل ساختمان فارق از تمام مزایای دیگری که دارد، می تواند به طور طبیعی رطوبت هوا را بدون کپک زدن یا انتشار مواد تحریک کننده در هوا، افزایش دهد. آب داخل آبنماها در گردش است و بنابراین از رشد باکتری نیز جلوگیری می کند.

4.خواب بهتر

اختلالات خواب به سلامت کلی و عملکرد مغز شما آسیب می رساند. آبنماها منبعی از صدای سفید را ایجاد می کنند که می توانند به شما کمک کنند تا عمیق تر بخوابید. صدای سفید از ترکیب فرکانس های مختلف صوتی ایجاد می شود که از آن برای پوشش دادن فرکانس های مختلف صداهای موجود در فضا استفاده می شود. در حقیقت صدای سفید به شما کمک می کند تا دیگر صداهای آزاردهنده محیط را نشنوید و بتوانید به راحتی به خواب بروید.

امروزه دستگاه های صدای سفید اگرچه در برخی از موارد کاربرد دارند اما ممکن است ذهن شما را منحرف کنند و باعث شوند تا مغز شما الگوهای صدا را به خاطر بسپارد. از آنجایی که آبنماها  منبع ارگانیک تولید صدای سفید هستند، موسیقی متن آنها همیشه در حال تغییر است.

5.فنگ شویی را بهبود ببخشید

آب یکی از 5 عنصر فنگ شویی (هنر باستانی هماهنگی انسان با محیط) است. محیط فنگ شویی می تواند روحیه شما را بهبود ببخشد و بهره وری شما را افزایش دهد.

تزئین با رنگ های آبی یا شیشه و آینه می تواند جایگزین مناسبی برای آب باشد. اما همچنین می توانید آب واقعی را با استفاده از طراحی و ساخت آبنما در محیط خانه خود بگنجانید.

نتیجه گیری: برای بهبود سلامتی خود و خانواده تان یک آبنمای خانگی بسازید

در حالی که آبنماهای خانگی بسیار زیبا و سرپوشیده هستند، می توانند سلامت روان و خواب شما را بهبود ببخشند. آبنماها همچنین وظیفه مضاعف تصفیه هوای ساختمان را نیز برعهده دارند و به تعادل خانه شما کمک می کنند.

بنابراین اگر می خواهید کیفیت زندگی خود را با ویژگی های آبنماهای داخلی ساختمان بهبود ببخشید، می توانید همین حالا با ما تماس بگیرید. تیم طراحی و اجرایی آبگون دیزاین آماده دریافت پروژه های شما برای ساخت آبنما در انواع ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و ... می باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها