کوگانا تاثیر زینک در کوتاه کردن دوره سرماخوردگی - کوگانا

بسیاری از مردم با مشاهده اولین نشانه سرماخوردگی یا آنفلوآنزا از مکمل زینک استفاده می‌کنند و شواهد جدیدی وجود دارد که تاثیر زینک در کوتاه کردن دوره سرماخوردگی را تایید می‌کند.

به‌گزارش Healthday News محققان استرالیایی دریافتند که به نظر می‌رسد این مکمل به کوتاه‌شدن عفونت‌های دستگاه تنفسی مانند سرماخوردگی، آنفلوانزا، سینوزیت و ذات‌الریه کمک می‌کند.

محققان زینک را به عنوان یک جایگزین طبیعی مناسب برای عفونت‌های مجاری تنفسی معرفی می‌کنند. به‌گفته آنها، زینک نقش مهمی در افزایش ایمنی، کاهش التهاب و آسیب بافتی ایفا می‌کند.

تاثیر زینک در کوتاه کردن دوره سرماخوردگی
تاثیر زینک در کوتاه کردن دوره سرماخوردگی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پتانسیل زینک، محققان چندین کارآزمایی بالینی را که شامل مطالعه بر روی بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ بزرگسال بود، بررسی کردند و دریافتند که قرص‌های زینک یا اسپری بینی آن، از حدود ۵ عفونت جدید دستگاه تنفسی در ۱۰۰ نفر در ماه جلوگیری می‌کند و بیشترین تاثیرش برای کاهش خطر علائم شدیدتر مانند تب و بیماری‌های شبه آنفلوآنزا است.

در مجموع، زینک ممکن است به‌عنوان یک گزینه درمانی توسط پزشکان به بیمارانی پیشنهاد شود که «به دنبال بهبودی سریع‌تر هستند و ممکن است به دنبال تجویز آنتی‌بیوتیک غیر ضروری باشند».

دکتر لن هوروویتز، متخصص ریه در بیمارستان لنوکس هیل در شهر نیویورک است. او در این مطالعه جدید شرکت نداشت، اما تایید کرد که بیشتر شواهد بالینی از استفاده از مکمل زینک برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی، برخی فرآیندهای التهابی و عفونت‌های تنفسی حمایت می‌کند.

توصیه معمول برای مصرف زینک، ۲۵ میلی‌گرم در روز است، اما تیم تحقیقاتی استرالیایی اعلام کرده پزشکان و مصرف‌کنندگان باید بدانند که اطمینان قابل‌توجهی در مورد اثربخشی بالینی فرمولاسیون‌های مختلف زینک، دوزها و موارد تجویز آن وجود ندارد.

این مطالعه توسط محققان دانشگاه وسترن سیدنی روز ۲ نوامبر در مجله BMJ Open منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 444 views بار دسته بندی : بهداشت و سلامت تاريخ : 21 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.