کوگانا خواص شگفت‌انگیز عرق نعنا - کوگانا

نعنا گیاهی است که با هزاران خواص دارویی کشف شده و برای درمان بیماری‌های مختلف موثر خواهد بود. در ادامه با خواص شگفت‌انگیز عرق نعنا آشنا می‌شوید.

عرق نعنا به عنوان دارویی ضد نفخ برای درمان‌های مختلف، اسهال، استفراغ و … کاربردهای گوناگونی دارد که امروزه با مصرف غذاهای نامناسب مانند فست‌فود و انواع تنقلات تقریبا دستگاه گوارش بیشتر افراد ضعیف شده و مشکلات درد معده امان آن‌ها را بریده است، اما عرق نعنا به عنوان مسکن، درمان خوبی است.

خواص شگفت‌انگیز عرق نعنا
خواص شگفت‌انگیز عرق نعنا

نعنا گیاهی است که با هزاران خواص دارویی کشف شده است و برای درمان بیماری‌های مختلف موثر خواهد بود و طرفداران زیادی در کشورهایی مانند هند، خاورمیانه و اروپا دارد از این گیاه در آشپزی هم استفاده می‌شود و می‌تواند طعم خوبی به غذای آشپزها دهد.

هر ۱۰۰ گرم نعنای تازه شامل ۴۳ کالری انرژی، ۸۶٫۶ گرم آب، ۳٫۸ گرم پروتئین، ۵٫۳ گرم کربوهیدرات و ۲۱۰ میلی گرم کلسیم است. افرادی که فقر آهن دارند با مصرف نعنا می‌توانند آن را رفع کنند؛ چرا که عرق نعنا حاوی مقدار زیادی فولات است.

ویتامین‌های B۱، B۲ و B۳ موجود در گیاه نعنا خواص اشتها آوری زیادی دارد و گفتنی است که پتاسیم کم موجود در آن می‌تواند به بهبود فشار خون کمک کند. از خواص عرق نعنا می‌توان به مواردی مانند: تقویت کننده دستگاه گوارش، ضد اسهال و ضد درد، ضد نفخ، رفع کننده دل‌درد و دل‌پیچه، برطرف‌کنندگی ناراحتی‌های معده، اشتهاآور، کاهش آب‌ریزش بینی هنگام سرماخوردگی و خنک‌کنندگی و خوش‌بویی دهان و کمک به بهداشت آن اشاره کرد.

افرادی که دچار درد یا مشکلات معده هستند، می‌توانند با مصرف عرق نعنا درد آن را درمان کنند، البته سوزش معده به علت شل شدن عضلات سر معده است که در این صورت باید حتما با مشورت پزشک خود به مصرف عرق نعنا اقدام کنید؛ چرا که عرق نعنا دارای خواص اسپاسم است و می‌تواند این مشکل را تشدید کند.

مصرف قرص نعنا به رفع بوی بد دهان و بروز بیماری‌های مختلف لثه‌ای کمک می‌کند، به همین علت در تهیه و تولید برخی دهان‌شویه‌ها از آن استفاده می‌شود؛ چرا که خواص ضد التهابی و ضد میکروبی زیادی دارد.

برای درمان سرماخوردگی حتما از عرق نعنا کمک بگیرید؛ چراکه اسانس نعناع علاوه بر داشتن خواص میکروب‌زدایی و ضدعفونی کننده، تاثیر زیادی برای رفع گرفتگی دارد. اسید رزمارینیک موجود در گیاه نعنا، مجاری تنفسی را باز کرده و حتی می‌تواند تاثیر زیادی برای رفع بیماری‌های مختلف مانند آسم و آلرژی داشته باشد.

عرق نعنا مانند: عرق گلاب، طارونه، نسترن، رازیانه و … از خواص بیشماری بهره‌مند است که بیماری‌های گوناگونی را درمان می‌کند؛ بنابراین می‌توانید از آن در طول روز استفاده کنید.

منبع خبر گزاری صدا و سیما

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 386 views بار دسته بندی : بهداشت و سلامت تاريخ : 21 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها