کوگانا با افزایش سن، کدام غذاها را بیشتر باید بخورید؟ - کوگانا

تغذیه سالم در هر سنی مهم است، اما با رسیدن به میانسالی اهمیت تغذیه سالم حتی بیشتر می‌شود. با این حال کارشناسان تغذیه می گویند که با افزایش سن، کدام غذاها را بیشتر باید بخورید؟ و اینکه سالم غذا خوردن، نیازی به قربانی کردن خود با رژیم‌های غذایی خاص ندارد.

به گزارش Web MD؛ متخصصان تغذیه تاکید می‌کنند که با افزایش سن، هر روز باید برخی ریزمغذی‌ها را وارد رژیم غذایی‌تان کنید که از این قرارند:

با افزایش سن، کدام غذاها را بیشتر باید بخورید؟
با افزایش سن، کدام غذاها را بیشتر باید بخورید؟

فیبر:

غذاهای سرشار از فیبر مانند میوه‌ها و سبزیجات، بلغور جو، آجیل و حبوبات، می‌توانند به رفع یبوست کمک کنند که با افزایش سن رایج می‌شود. آنها همچنین می‌توانند به کاهش سطح کلسترول، مدیریت قند‌خون و حفظ وزن سالم کمک کنند. اگر شما یک مرد ۵۱ ساله یا بزرگتر هستید‌، سعی کنید روزانه ۳۰ گرم فیبر بخورید. اگر زن هستید‌، حدود ۲۱ گرم فیبر در روز را امتحان کنید.

غلات کامل:

آنها منبع عالی فیبر و سرشار از ویتامینBهستند که با بالا رفتن سن به آنها بیشتر نیاز خواهید داشت. آنها سرشار از ویتامینB6و فولات هستند که کلیدی برای حفظ سلامت مغز محسوب می‌شوند و شانس ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت را کاهش می‌دهند. با این‌حال فقط به نان سبوس‌دار اکتفا نکنید. کینوا، گندم و کوسکوس گندم کامل نیز گزینه‌های خوشمزه‌ای هستند.

آجیل و خشکبار:

مغزهای درختی مانند بادام، گردو، بادام‌هندی، هل و پسته دارای قدرت ضدپیری زیادی هستند. این میانوعده‌های ترد حاوی مواد مغذی خاصی هستند که می‌توانند به تاخیر یا جلوگیری از بیماری‌های قلبی مرتبط با سن، سکته مغزی، دیابت نوع ۲، بیماری‌های عصبی و برخی از انواع سرطان کمک کنند.

ماهی:

ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد، ماهی تن، شاه ماهی و ماهی قزل آلا باید دوبار در هفته در منوی شما باشد. دلیل؟ آنها سرشار ازDHAهستند؛ یک اسید چرب امگا ۳ که برای مغز شما مفید است. سطوح پایینDHAبا بیماری آلزایمر مرتبط است. جلبک، گردو، دانه کتان و دانه‌های چیا نیز منابع خوبی ازDHAهستند.

میوه های قرمز و نارنجی‌رنگ:

هندوانه، گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای قرمز و نارنجی سرشار از یک ترکیب طبیعی به نام لیکوپن هستند. غذاهایی که دارای لیکوپن هستند، می‌تواند خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را کاهش داده و از شما در برابر سکته مغزی نیز محافظت کند.

سبزیجات چلیپایی:

هرچه شمع‌های بیشتری روی کیک تولد شما وجود داشته باشد، سیستم ایمنی بدن شما ضعیف‌تر می‌شود. ولی سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی، کلم بروکسل و گل کلم می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی کمک کنند. آنها یک ماده شیمیایی به نام سولفورافان دارند که سلول‌های ایمنی بدن شما را فعال می‌کند، بنابراین بهتر می‌توانند به سمومی که به سلول‌های شما آسیب می‌رسانند و به مرور زمان باعث بیماری می‌شوند حمله کنند.

سیب‌زمینی شیرین:

سیب‌زمینی شیرین دارای مقدار زیادی بتا‌کاروتن است که بدن شما آن را به ویتامینA  تبدیل می‌کند. این ویتامین برای سلامت بینایی و پوست مهم است. همچنین سیستم ایمنی بدن شما را قوی نگه می‌دارد. شما باید ۲۳ فنجان کلم بروکلی پخته بخورید تا به اندازه یک سیب‌زمینی شیرین متوسط، ​​ویتامینAدریافت کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 574 views بار دسته بندی : بهداشت و سلامت تاريخ : 21 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها