کوگانا با انواع پوستر دیواری بیشتر آشنا شوید - کوگانا

پوستر دیواری یکی از مهمترین صنایع عصر حاضر است که با ایجاد تغییرات شگفت انگیز در فضای داخلی خانه و ایجاد سبک های متفاوت در فضای داخلی ادارات و موسسات تجاری همراه بوده است. امروزه کمتر کسی را می‌توان یافت که اهمیت خرید پوستر دیواری و استفاده از آن در فضای داخلی ساختمان‌ها را انکار کند.

این صنعت با سرعت زیادی در حال رشد و توسعه است و به نظر می‌رسد دیر یا زود به برترین صنعت موجود در عرصه طراحی دکوراسیون داخلی مبدل می‌گردد. در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم به معرفی پوستر دیواری و آشنایی بیشتر با آن بپردازیم.

پوستر دیواری چیست؟

پوستر دیواری که در ابتدا با عنوان کاغذ دیواری پوستری شناخته می‌شد یک تصویر خاص یا مفهوم ویژه است که روی یک بافت طبیعی یا مصنوعی اجرا شده و برای پوشش بخش خاصی از دیوارهای داخلی ساختمان‌ها بکار می‌رود.

پوستر دیواری شامل طرح‌ها و تصاویر متفاوتی است که باعث می‌شود تا این صنعت به دسته های مختلفی تقسیم بندی شود. البته بهتر است در ابتدا به ذکر کلیات مربوط به این بخش از صنعت دکوراسیون داخلی بپردازیم و سپس به معرفی انواع پوستر دیواری خواهیم پرداخت. به همین علت در ابتدا به متداول‌ترین سوالی که در این حوزه مطرح شده است جواب می‌دهیم.

تفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیواری چیست؟

این سوال همان مسئله‌ای است که در مبحث اخیر به آن اشاره کردیم. تفاوت این دو برای کسانی که به تازگی با پوستر دیواری آشنا شده‌اند دشوار است، اما با مطالعه موارد ذیل می‌توانید تفاوت آن‌ها را درک کنید.

  • پوستر دیواری یک طرح منجسم دارد و هر طرحی یک تصویر خاص را ارائه می‌کند، این درحالی است که کاغذ دیواری تنها یک طرح واحد دارد و همان طرح به صورت تکراری در سراسر رول های کاغذ دیواری مشاهده می‌شوند.
  • پوستر دیواری اصولا یک تکه است، بدین صورت که شما با سفارش و خرید پوستر دیواری یک رول کامل را دریافت خواهید کرد که باید با دقت بسیار زیادی روی دیوار نصب شود، این در حالی است که کاغذ دیواری به صورت رول های متعدد چاپ شده و شما برای طراحی داخلی ممکن است نیاز به خرید چندین رول از یک طرح واحد داشته باشید.
  • اصولا پوستر دیواری روی بافت های کاغذی و بافت های طبیعی همانند بافت چرمی‌یا پارچه‌ای اجرا می‌شود. در واقع متریال هایی که برای تولید و فروش پوستر دیواری مورد توجه قرار می‌گیرد بسیار بیشتر از کاغذ دیواری است. البته امروزه انواع مختلفی از کاغذ دیواری‌ها با متریال های خاص همانند متریال های پارچه‌ای نیز در بازار مشاهده می‌شود که قیمت بسیار بالایی دارند.
  • خرید پوستر دیواری باتوجه به ماهیت فضا صورت می‌گیرد، اما اصولا خرید کاغذ دیواری منطبق بر سبک فضای داخلی است. بدین معنا که پوستر دیواری مناسب برای پذیرایی با پوستر دیواری مناسب برای اتاق خواب متفاوت است، اما این تفاوت تاثیر چندانی در خرید کاغذ دیواری ندارد. به عنوان مثال شما در بسیاری از موارد می‌توانید از همان کاغذ دیواری پذیرایی برای طراحی دیوارهای اتاق خواب هم استفاده کنید.

انواع پوستر دیواری

همانطور که در مقدمه بیان کردیم، صنعت پوستر دیواری در چند سال اخیر رونق بی سابقه‌ای را تجربه کرده است، به گونه‌ای که امروزه شاهد ده‌ها دسته بندی متفاوت در این عرصه هستیم؛ با این حال مهمترین و متداول‌ترین دسته بندی صورت گرفته در این صنعت به صورت ذیل است:

  • پوستر دیواری طبیعت
  • پوستر دیواری لاکچری
  • پوستر دیواری گل
  • پوستر دیواری سه بعدی
  • پوستر دیواری چهره
  • پوستر دیواری پشت تلویزیون
  • پوستر دیواری کودک
  • پوستر دیواری نستعلیق
  • پوستر دیواری اسپرت
  • پوستر دیواری ورزشی

کاربرد انواع پوستر دیواری

هر کدام از موارد فوق با هدف خاصی طراحی و فروخته می‌شود. شما نباید از یک پوستر خاص برای فضایی نامناسب استفاده کنید. به عنوان مثال پوستر طبیعت برای اتاق خواب کودک مناسب نیست و یا پوستر نستعلیق برای مکان های غیر هنری یا مکان هایی که افراد دارای روحیه هنری نیستند مناسب نخواهد بود. در ادامه به تشریح کاربرد صحیح هرکدام از موارد فوق خواهیم پرداخت.

کاربرد پوستر طبیعت

پوستر طبیعت را در فضای پذیرایی به کار ببرید و شاهد افزایش طراوات حاکم بر فضا باشید. این پوستر به عنوان پوستر منظره نیز شناخته می‌شود و به علت ماهیت زیبایی که دارد یکی از محبوب‌ترین انواع پوستر دیواری قلمداد می‌گردد.

از این طرح برای طراحی داخلی فضاهای تجاری و اداری نیز استفاده می‌شود. لابی و سالن انتظار در ساختمان های اداری و تجاری نیز همانند پذیرایی در ساختمان های مسکونی یک فضای مناسب برای نصب پوستر دیواری منظره هستند.

کاربرد پوستر لاکچری

پوستر دیواری لاکچری نیز برای کسانی که می‌خواهند پرستیژ کار خود را افزایش دهند مناسب است. خرید پوستر دیواری لاکچری باعث می‌شود شما بتوانید بدون پرداخت هزینه های کلان یک سبک گرانبها را در محیط اطراف اخود ایجاد نمایید.

خرید پوستر لاکچری بیش از هرچیز مورد توجه مدیران شرکت‌ها و موسسات تجاری است. لازم است بدانید که قیمت پوستر لاکچری در موارد مشابه با قیمت سایر محصولات و دسته‌ها تفاوتی ندارد.

کاربرد پوستر دیواری گل

گل‌ها به دو دسته فانتزی و طبیعی تقسیم می‌شوند. این تقسیم بندی حتی در دنیای پوستر دیواری و صنعت دکوراسیون داخلی نیز به چشم می‌خورد. بهترین موارد استفاده از پوستر دیواری گل نیز اختصاص دارد به فضای پذیرایی در ساختمان هایی به سبک مدرن و اتاق خواب زن و شوهرهای جوان! البته اتاق دخترخانم‌ها نیز فضای مناسبی برای استفاده از طرح گل است. این تصویر زیبا برای مکان های تجاری نیز مناسب می‌باشد اما به نظر نمی‌رسد در فضاهای اداری کاربرد چندانی داشته باشد.

کاربرد پوستر دیواری سه بعدی

پوستر سه بعدی ممکن است هر نوع تصویری را به شما ارائه کرده و شما را در توهم برجسته بودن آن فرو برد. این درحالی است که نه سطح پوستر برجسته می‌باشد و نه تصویری که مشاهده می‌کنید واقعی است.

همه این‌ها قدرت هنر و هنرمند را می‌رساند که در قالب یک تصویر سه بعدی به ما ارائه می‌گردد. اگر به دنبال ایجاد یک فضای خاص و طراحی منحصربفرد هستید از خرید پوستر دیواری سه بعدی غافل نشوید بخصوص اگر یک پذیرایی یا اتاق خواب به سبک مدرنیته دارید.  

کاربرد پوستر دیواری چهره

از این پوستر می‌توانید برای ایجاد یک طراحی نوستالوژیک یا مدرن استفاده کنید. با استفاده از چهره بازیگران کلاسیک می‌توانید یک سبک نوستالوژیک را ارتقا دهید و یا می‌توانید با استفاده از چهره بازیگران دوره معاصر یک سبک خاص را اجرا کنید.

البته این را هم بدانید که پوستر دیواری چهره صرفا در قالب چهره های خاص تولید نمی‌شود، بلکه شما می‌توانید حتی تصویر خود را در قالب یک پوستر چهره سفارش دهید. امری که بیشتر مورد توجه زوج های جوان است.

کاربرد پوستر دیواری پشت تلویزیون

ما بارها از اهمیت نقطه کانونی ساختمان سخن گفته‌ایم. این نقطه در برخی از ساختمان‌ها یک شومینه است  و در برخی دیگر یک ویو عالی که می‌تواند منحصربفرد هم باشد، اما به جرئت می‌توان گفت که بخش قابل توجهی از نقاط کانونی در ساختمان های مسکونی به محل قرار گرفتن تلویزیون اختصاص یافته است.

این نقطه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و شما باید تمام تلاش خود را بکار ببرید تا با سلیقه بسیار زیادی این فضا را طراحی کنید. خرید پوستر دیواری پشت تلویزیون یک گزینه ایده آل برای طراحی این بخش از ساختمان است.

کاربرد پوستر دیواری کودک

اتاق کودک شما همان فضایی است که باید با روحیات او تناسب داشته باشد. شما نمی‌توانید یک اتاق نامناسب برای کودک طراحی کنید و بعد هم انتظار داشته باشید کودک در آنجا احساس خوبی داشته باشد.

کودک شما قرار است ساعت‌ها در این اتاق بازی کند، بخوابد و اوقات خود را سپری نماید. به همین علت باید طراحی داخلی اتاق خواب کودک شما دقیقا منطبق بر روحیات کودکانه او باشد. در این خصوص باید به دوره‌ای که کودک در آن قرار دارد توجه کنید. به عنوان مثال پوستر دیواری مناسب برای اتاق نوزاد با پوستر دیواری مناسب برای یک کودک خردسال متفاوت است.

کاربرد پوستر دیواری نستعلیق

اگر اهل هنر هستید یا به هنر علاقه زیادی دارید چه چیزی بهتر از پوستر دیواری نستعلیق می‌تواند طراحی اتاق شما را تشکیل دهد. اگر هم یک خانواده هنرمند یا هنردوست هستید چه بهتر که حتی فضای پذیرایی را هم با استفاده از این پوستر طراحی کنید.

سبک سنتی، سبک های نوستالوژیک و سبک معاصر شرایط مناسبی برای استفاده از پوستر دیواری نستعلیق دارند. این را هم اضافه کنیم که خرید پوستر دیواری برای طراحی داخلی فضاهای تجاری می‌تواند یک گزینه ایده آل باشد.

کاربرد پوستر دیواری اسپرت

یک پوستر اسپرت ایده آل کسانی است که می‌خواهند سبک مدرن را در خانه یا اتاق خواب خود اجرا کنند. حتی بسیاری از سالن های امروزی نیز به استفاده از پوستر اسپرت روی آورده‌اند. دقت کنید که پوستر دیواری اسپرت را با پوستر دیواری ورزشی اشتباه نگیرید. بسیاری از تصاویر اسپرت هیچ ربطی به دنیای ورزش ندارند با این حال می‌توان پوستر ورزشی را زیرمجموعه پوستر اسپرت دانست.

کاربرد پوستر دیواری ورزشی

اگر به چهره های ورزشی یا یک ورزش خاص علاقه دارید می‌توانید خرید پوستر دیواری ورزشی را در اولویت کارهای خود برای طراحی ساختمان قرار دهید. هرچند استقبال از این طرح‌ها برای طراحی اتاق خواب پسرهای جوان و نوجوان بیشتر است، اما بسیاری از سالن های ورزشی نیز به استفاده از آن‌ها روی آورده‌اند.

محدودیت خاصی برای استفاده از پوستر دیواری ورزشی در سالن های بزرگ‌تر همانند پذیرایی وجود ندارد مشروط بر اینکه با روحیه سایر اعضای خانواده نیز همخوانی داشته باشد.

اهمیت استفاده از پوستر دیواری

اهمیت خرید پوستر دیواری صرفا به ایجاد یک سبک زیبا و دل نشین در خانه منتهی نمی‌شود، بلکه داری آثار روانی بسیار زیادی است که در علم روان شناسی و فنگ شویی مورد توجه قرار گرفته‌اند.

در علم روانشناسی از نصب پوستر دیواری برای القای احساسات سخن به میان آمده و به نوعی ایجاد یک فضای متناسب با روحیات آدم را بیان می‌کند. این امر باعث می‌شود تا انسان میان خود و فضای اطراف یک تناسب درونی را احساس کند و آرامش بیشتری را به دست آورد. این مسئله با تاثیر از رنگ و طرح پوستر دیواری امکان پذیر می‌شود.

علم فنگ شویی به بررسی انرژی های نهفته در یک کالا یا فضا اختصاص دارد. درواقع این علم بررسی می‌کند که یک انسان چگونه می‌تواند از طریق تغییرات سازنده در اطراف خود انرژی سرشاری را به دست آورد. یکی از مهمترین فضاهایی که انسان امروز با آن درگیر است محیط خانه و سپس محیط کار می‌باشد. نصب یک پوستر دیواری ایده آل با ایجاد انرژی زیادی برای افراد همراه است مشروط بر اینکه تناسب آن با روحیات افراد مورد نظر حفظ گردد.

پوستر دیواری را از کجا تهیه کنیم؟

همانند هرکالای دیگری سطح تمام شهرها هم پر شده است از فروشگاه های مربوط به وسایل و محصولات دکوراسیون داخلی همانند پوستر دیواری، کاغذ دیواری، کفپوش، دیوار پوش و … اما آیا بهتر نیست قدری تامل کنیم و به دنبال یک فروشنده متعهد باشیم که علاوه بر منفعت و سود شخصی به فکر رضایت مشتری هم باشد؟قطعا همین طور است.

در این عرصه برخی از فروشگاه‌ها به صورت مجازی فعالیت می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به رونیا، دکور آفیس، آذرخش و زیار دکور و دیجی کالا اشاره کرد، اما پیشنهاد می‌دهیم تجربه خرید اینترنتی پوستر دیواری از فروشگاه آنلاین دکوراسیون داخلی زیار دکور را از دست ندهید.

چرا باید از زیار دکور خرید کنیم؟

همانطور که در مبحث اخیر بیان کردیم، یک فروشنده باید علاوه بر منفعت شخصی، رضایت شما را هم به عنوان مشتری جلب کند. این مهم امکان پذیر نیست تا زمانیکه شاهد تعهد فروشنده و همچنین تنوع بالای اجناسی باشید که در فروشگاه می‌بینید.

فروشگاه زیار دکور از حیث تنوع طرح و تصویر و همچنین از لحاظ قیمت پوستر دیواری یک فروشگاه منحصربفرد است. شما با هر توان مالی و بودجه‌ای که در اختیار داشته باشید می‌توانید یک محصول ایده آل را خریداری کرده و طراحی مورد نظر خود را در ساختمان اجرا کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 200 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 27 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها