کوگانا بررسی سری P گوشی های هواوی | پرچمدار برند هواوی - کوگانا

هواوی یک شرکت جوان در عرصه تولید گوشی محسوب میشود که در مدت زمان کم توانست پیشرفت چشمگیری را در این حوزه داشته باشد. حوزه فعالیت این شرکت در شبکه، تجهیزات ارتباطی و ارائه خدمات است. پس از استقبال کاربران از سیستم عامل اندروید شرکت هواوی فعالیت خود را در این زمینه به صورت جدی اغاز کرد و به سرعت به غولی در این حوزه تبدیل شد. گوشی های هواوی با داشتن قیمت های مناسب محبوبیت بسیاری بین کاربران پیدا کردند.

بررسی سری P گوشی های هواوی | پرچمدار برند هواوی
بررسی سری P گوشی های هواوی | پرچمدار برند هواوی

پس از این محبوبیت این کمپانی شروع به ساخت گوشی های پرچمدار شد. متاسفانه با اعمال تحریم هایی که دولت امریکا برای این برند انجام داد و نبود سرویس گوگل  در این گوشی ها، رشد فروش صعودی گوشی های این برند کاهش یافت اما شرکت هواوی توانسته تا حدودی جایگزینی برای خدمات گوگل ارائه دهد.

هواوی با ارائه AppGallery توانست تا حدودی مشکل نصب اپیکیشن های اندروید بدون نیاز به پلی استور گوگل را برطرف کند. گوشی های سری P هواوی به عنوان گوشی های هوشمند رده بالا و پرچمدار در حوزه عکاسی موبایل، برای عکاسی حرفه‌ای به خوبی محبوب شده‌اند. در این مقاله میخواهیم این سری از گوشی های هواوی را برایتان مورد بررسی قرار دهیم.

قابلیت های فوق العاده گوشی سری P هواوی

بهترین دوربین در سری P

با پیشرفت فناوری گوشی های هوشمند، دیگر این تلفن های هوشمند وسیله ای برای برقراری تماس صوتی یا تصویری نیستند و امکاناتشان بسیار زیاد شده است. با افزایش نیاز کاربران به دوربین عکاسی، بیشتر تلاش تولیدکنندگان گوشی هوشمند روی تقویت دوربین گوشی ها است. گوشی HUAWEI P20 بهترین گوشی از نظر عکاسی است که انتظار کاربران را از دوربین های گوشی های سری P بالا برده است.  در سال ۲۰۱۹ شرکت های تولید کننده گوشی طراحی دوربین های سه گانه را از هواوی تقلید کرده اند پس دوراز انتظار نیست که سری های جدید گوشی های هواوی با لنزها و دوربین های چندگانه عرضه شوند. چیزی که معلوم است این است که پیشرفت قابلیت‌های عکاسی و بهینه‌سازی دوربین گوشی HUAWEI P30 کاربران را ناامید نخواهد کرد.

اهمیت به تجربه کاربری

گوشی هواوی P30 که این برند در فروردین ماه به بازار عرضه کرد از تراشه های Kirin 710 استفاده میکند. این گوشی دارای رم ۱۲۸ گیگابایت و سیستم عامل جدید EMUI 9.0.1 مجهز است. فناوری و هوش مصنوعی که در گوشی P30 به کار رفته است باعث شده است این گوشی به راحتی از پس اپیکیشن ها و بازی های سنگین بربیاید. سری گوشی‌های پرچمدار HUAWEI P از نظر تجربه کاربری شهرت خوبی دارند که چند عدد از انها را مورد بررسی قرار می دهیم.

بررسی سری P گوشی های هواوی | پرچمدار برند هواوی
بررسی سری P گوشی های هواوی | پرچمدار برند هواوی

خانواده گوشی HUAWEI P20

هواوی با عرضه این گوشی نشان داد که میخواهد شماره یک جهان در رده گوشی های هوشمند باشد. گوشی های موبایل خانواده P20 مجهز چیپست کایرین ۹۷۰ هستند که نخستین پردازنده از چیپ مخصوص برای یادگیری ماشینی بهره می برد. این ابزار سیلیکونی به صورت پیش فرض و افلاین میتواند زبان های مختلف را ترجمه کنند. باتری موبایل پی ۲۰ استاندارد ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعتی است و نسخه P20 پرو دارای باتری غول آسای ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است و هردو این گوشی ها به شارژ سیمی ۲۲٫۵ واتی دسترسی دارند. مدل P20 Pro برای اولین بار در جهان به صورت دوربین های سه گگانه عرضه شد. ین موبایل از سنسور اصلی ۴۰ مگاپیکسلی، سنسور مونوکروم ۲۰ مگاپیکسلی و یک سنسور تله فوتو ۸ مگاپیکسلی بهره می برد. این دستگاه ضمناً می توانست به زوم هیبری ۵ برابری دست پیدا کند که اساسا خروجی به مراتب بهتری نسبت به زوم دیجیتال داشت. دیگر مدل های خانواده p دارای دوربین های متوسط با دو سنسور ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی هستند.

خانواده گوشی HUAWEI P30

مرکز توجه ترین مدل این خانواده گوشی P30 Pro است که برای اولین بار با دوربین پریسکوپ با زوم ۵ برابری ارائه شد. این دوربین میتواند به زوم بالاتری نسبت به دیگر تله فوتو ها برسد و همین موضوع کافی بود که برند سامسونگ یکی از قطعات کلیدی ان را در گوشی گلگسی ۲۰ اولترا استفاده کرد. مدل پرو این خانواده در دیگر زمینه ها هم از مدل های استاندارد بهتر است. مدل پرو دارای باتری حجیم تر، شارژ سیمی سریع تر و استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و خاک و دوربین فوق عریض با رزولوشن بالاتر است. خانواده P30 دارای چیپست کایرین ۹۸۰ هستند که دارای هسته های ARM Cortex-A76، پردازشگر گرافیکی Mali-G76 MP10 و نسل دوم واحد پردازش عصبی هستند.

بررسی سری P گوشی های هواوی | پرچمدار برند هواوی
بررسی سری P گوشی های هواوی | پرچمدار برند هواوی

خانواده  گوشی HUAWEI P40

بداقبال ترین خانواده های برند هواوی گوشی های P40 بودند که درست زمانی عرضه شدند که دونالد ترامپ تحریم هایی را علیه شرکت هواوی اعمال کرد و این سری از گوشی های هواوی فاقد قطعات سخت افزاری امریکایی و سرویس های گوگل بودند. اما علی رغم همه این اتفاق ها گوشی های P40 و P40 pro بهترین پرچمداران گوشی هواوی هستند. این گوشی ها هردو مجهز به پردازنده کایرین ۹۹۰ هستند این چیپست از فناوری ۷ نانومتری ساخته شده است که از نظر پردازشی، تراکم ترانزیستور و مصرف انرژی، بسیار بهینه تر و قدرتمند تر از تمام مدل های قبلی باشد. مدل استاندارد P40 دارای نمایشگر ۶٫۱ اینچی از نوع اولد و به جز سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دو دوربین تله فوتو و فوق عریض موجود در دوربین سه گانه، همان سنسورهایی هستند که پیشتر در P30 و میت ۳۰ استفاده شدند.

اما در مدل P40 Pro از نمایشگر Overflow Display استفاده شده است که از هر چهار گوشه ان ما شاهد خمیدگی هستیم. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی این موبایل، ابعادی بزرگ تر از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی موجود در گلکسی اس ۲۰ اولترا سامسونگ داشت و یعنی می توانست نور بیشتری دریافت کند. از سوی دیگر مجددا شاهد فیلتر رنگی RYYB در کنار زوم ۵ برابری اپتیکال و دوربین فوق عریض ۴۰ مگاپیکسلی بودیم و این ترکیب قدرتمند باعث شد هواوی P40 Pro بتواند در صدر لیست قدرتمندترین دوربین های موبایل از نظر DxOMark جای بگیرد.

شما میتوانید گوشی های سری P هواوی با قیمت مناسب و همراه با گارانتی معتبر از فروشگاه اینترنتی مقداد ای تی خریداری نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 271 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 27 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها