کوگانا تعمیرات تلویزیون ال جی - کوگانا

آیا علت ایراد تلویزیون‌ خود را میدانید؟

علت ایراد تلویزیون‌ها می‌تواند متفاوت باشد و البته تشخیص ایراد به همین سادگی انجام نمی‌شود. معمولا کارشناسان تعمیر تلویزیون با بررسی قطعات متفاوت و تست این قطعات به ایراد اصلی دستگاه پی می‌برند.

در ادامه میخواهیم مواردی را که در نمایندگی تعمیرات ال جی در شرکت اگنش انجام می شود را بیان کنیم.

نشانه های خرابی پاور تلویزیون ال جی

• خراب شدن ترانزیستور های پاور: برای تعمیر باید ترانزیستور ها عوض شوند. در برخی از پاور ها STR  به کار رفته امکان دارد این قطعه موجود نباشه ( در غیر این صورت خیلی کم پیش می آید که پاور تلویزیون تعویض گردد.)

تعمیر مین برد تلویزیون ال جی

خرابی مین برد کل عملکرد تلویزیون دچار اختلال میکند. از همین رو توصیه می‌شود اشکالات پیش آمده در این بخش از دستگاه –یعنی مین برد تلویزیون، در اسرع وقت و به بهترین شکل ممکن رفع گردد. خرابی مین برد، ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، که با مشاهده آنها می توان بروز اشکال در این قطعه را تشخیص داد. در صورت تشخیص کارشناس تعمیر، مبنی بر اینکه مین برد تلویزیون دچار اشکال شده است، دو راه وجود دارد:

۱ -تعمیر مین برد تلویزیون ال جی  

۲ -تعویض مین برد ال جی

تعمیر بک لایت تلویزیون

تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی

یکی از قطعات اصلی که نمایش تصویر را بر عهده دارد، بک لایت نام دارد. که معمولایکی از راه های تشخیص خرابی بک لایت این است که قسمتی از صفحه نمایش تیره است یا صفحه نمایش ظاهرا خاموش است و تصویر ندارد، که البته در حالت دوم تلویزیون صدا دارد، و اگر با چراغ قوه از نزدیک صفحه نمایش بررسی شود، مشخص می‌شود که تصویر وجود دارد و فقط نور پس زمینه وجود ندارد.
خرید بک لایت تلویزیون ال جی هزینه‌ی بالایی دارد. از مزایای تعمیر آن توسط شرکت معتیر اگنش، می‌توان به بهرمندی از نور یکنواخت، عدم خرابی مجدد در کوتاه مدت، و بهرمندی از( گارانتی شش ماهه تعمیر ) در دوران غیر گارانتی اشاره نمود.

تعمیر برد تیکان تلویزیون ال جی

برد تیکان نقش پردازش کننده اطلاعات تصویر در تلویزیون را بازی می‌کند. به گونه‌ای که پس از پردازش اطلاعات تصویر از دو بخش مختلف اطلاعات تصویر را به پنل تلویزیون منتقل می‌کند و پنل تلویزیون نیز تصاویر را به کاربر نمایش می‌دهد. خرابی قطعه‌ای به نام برد تیکان موجب می‌شود.

  • دوتایی شدن تصویر تلویزیون
     سفید شدن تصویر
     نمایش یک سری خطوط عمودی و افقی بر روی تصویر تلویزیون

تعمیر تلویزیون  oled  

سری تلویزیون های OLED از انواع برندهای سونی، ال جی، سامسونگ، پاناسونیک، صنام، ایکس ویژن، تی سی ال و کلیه مارک های بانه و وارداتی دارای یک سری خرابی ها و ایرادات یکسان در تمامی مدل ها می باشند.
نشانه خرابی
• صفحه نمایش خیلی تاریک
• عدم تشخیص تمایز بین رنگ ها
• پرش تصویر
• اشیاء سفید یا ابرهای خیلی زرد یا آبی
• رنگ ها اشتباه به نظر می رسند (تن رنگی پوست اشتباه به نظر می رسد)

تعمیر روشن نشدن تلویزیون

دلایل زیادی وجود دارد که چرا مانیتور روشن نمی شود.
دلایل روشن نشدن مانیتور شامل موارد زیر است:
مانیتور شما روشن نیست.
اتصال برق شما وصل نیست.
کابل مانیتور شما متصل نیست.
پریز برق دیواری یا برد پاور شما ایراد دارد.
واحد منبع تغذیه رایانه شما (PSU) معیوب است.
کابل مانیتور شما خراب است.
نور پس زمینه مانیتور شما معیوب است.
کارت گرافیک / کنترل کننده فیلم شما معیوب است.
مادربرد RAM  شما معیوب است.

تعمیر قطع رنگ تلویزیون

پنل همان صفحه نمایش تلویزیون است که عملکرد تلویزیون را به نمایش می گذارد. هر گونه اشکال و ایراد در این قطعه موجب به هم خوردن تنظیمات رنگی تلویزیون می شود. وقتی پنل دستگاه دچار آسیب می شود معمولا خطوطی روی صفحه، نمایش داده می شود. خطوط افقی و عمودی در گوشه و کنار تصاویر به دلیل خراب شدن پنل است. خراب شدن رنگ ارتباط مستقیم با پنل دارد. ضربه و یا مجاورت دستگاه با لوازم گرمایشی می تواند منجر به این مشکل شود. احتمال آسیب دیدن فلت های انتقال دهنده تصویر هم وجود دارد که باید توسط کارشناس متخصص بررسی شود.

تعمیرات تلویزیون پلاسما

تلویزیون‌ های Plasma در اندازه های ۴۲ اینچ و ۶۵ اینچ تولید و برخی از آنها نیز تا ۹۰ اینچ و برخی از تلویزیون های پاناسونیک تا ۱۵۰ اینچ سایز دارند. تعمیر مین برد، تعویض لامپ تصویر، تعمیر پنل، تعمیر بلندگو، تعمیر پاور تلویزیون، رفع مشکل صدا نداشتن تلویزیون و رفع مشکل عدم سیگنال دهی تلویزیون از مهمترین خدمات ارائه شده در مرکز تعمیرات تلویزیون پلاسمای ال جی است.

تعمیرتعویض پنل تلویزیون

تعمیر پنل شکسته تلویزیون‌های LED و LCD معمولاً امکان پذیر نیست، اما ممکن است ایرادات فنی دیگری بر این بخش وارد شود، که بتوانید با پرداخت هزینه ای معقول‌تر نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. پنل تلویزیون‌های LED, LCD شامل بخش‌های مهم و حیاتی سیستم‌های تلویزیونی مانند صفحه یا نمایشگر اصلی (ماژور) است. ماژور تلویزیون دقیقاً روی پلیت یا صفحه دستگاه تنظیم می‌شود.

تعمیر فلت تلویزیون

فلت یک کابل ارتباطی است که آی سی پردازشگر در وسط آن قرار گرفته است. در ورودی فلت، اطلاعات تصویر از برد آدرس و در بخش خروجی فلت، اطلاعات تصویر پردازش شده برای خطوط مختلف تصویر قرار گرفته است. اتصال فلت ها در هر دو بخش، -یعنی بخش اتصال به برد آدرس و بخش اتصال به پنل- به صورت باندینگ است. یکی از اشکالات مشاهده شده در تلویزیون‌های امروزی، به ویژه در صورت آبخوردگی تلویزیون، خرابی فلت است. پین های فلت های انتقال دهندۀ اطلاعات تصویر، که در زیر قاب و سطح جلوئی تلویزیون قرار دارند، دچار اتصالی می‌شوند و باعث اختلال درعملکرد تلویزیون می شود.

تعمیر تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی lg

ازجمله مشکلات رایج در تلویزیون های ال جی :
تلویزیون روشن نمی شود.
تلویزیون تصویر ندارد.
صدای تلویزیون قطع شده است .
تلویزیون ناگهان خاموش می شود.
چراغ پاور چشمک می زند.
رنگها تلویزیون بهم ریخته است.
پنل ال سی دی شکسته است.
خط عمودی و افقی در تصویر دیده می شود.
قطع و وصلی تصویر در حال کار
ایراد در منبع تغذیه
دکمه های لمسی کار نمی کنند.
صفحه شکسته است.

رفع ایراد خاموش‌شدن مانیتور

خاموش شدن تلویزیون علت های مختلفی دارد. علت خاموش شدن تلویزیون به عواملی مختلفی از جمله نوع، مدل و برند تلویزیون بستگی دارد، که باید دقیق مورد بررسی قرار بگیرد و دلیل آن به درستی پیدا شود. مهمترین علتی که می توان برای خاموش شدن تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی ال جی می توان گفت فرسودگی بردهای تلویزیون می باشد که به دلیل چند سال کارکردن به وجود آمده است.

رفع مشکل عدم نور در مانیتور کم نور شدن صفحه مانیتور مشکل رایجی است که بعد از چند سال استفاده از مانیتور رخ می‌دهد. مانیتورها به شما اجازه می‌دهند میزان روشنایی آن‌ها را تنظیم کنید تا به مقدار دلخواه شما بدرخشند و بتوانید بهترین استفاده را از آن‌ها در اجرای بازی‌ها، دیدن فیلم و یا امور مختلف خود داشته باشید. اما اگر نور صفحه نمایش کامپیوتر شما کم باشد. معمولاً بعد از چندین سال استفاده، بسته به میزان استفاده‌ای که از مانیتورها دارید، آن‌ها دچار افول می‌شوند و با مشکلاتی از جمله کم شدن نور صفحه مواجه می‌شوند

برای تعمیرات تلویزیون  ال جی خود به سایت اگنش مراجعه نمایید.

https://lg-service.info

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 184 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 20 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.