کوگانا ساخت استراتژی برای شبکه های اجتماعی - کوگانا

اگر در شبکه های اجتماعی برای کسب و کار خود فعالیت کرده باشید ، متوجه شده اید که جذب مخاطب و مشتری در شبکه های اجتماعی به راحتی که به نظر می رسد نیست. بسیاری از کسب و کارهای مختلف بعد از تنها چند ماه فعالیت در شبکه های اجتماعی ، دلسرد شده و فعالیت خود را ادامه نمی دهند ، چرا که اطلاعات کافی و یا استراتژی مناسبی برای فعالی ندارند. در این مطلب به چگونگی ساخت استراتژی برای شبکه های اجتماعی می پردازیم.

ساخت استراتژی برای شبکه های اجتماعی
ساخت استراتژی برای شبکه های اجتماعی

اهداف و معیارهای خود را مشخص کنید

از حضور در شبکه های اجتماعی می خواهید چه چیزی بدست آورید؟ اگر می خواهید میزان دسترسی خود به مخاطبان کسب و کار را افزایش دهید یا درآمد بیشتری کسب کنید ، اهداف و معیارهای خود را به روشنی تعریف کنید. چرا شرکت شما در وهله اول در شبکه های اجتماعی فعال است؟ بدون داشتن هدف مشخص در ذهن خود ، نمی توانید مسیر درست را تعیین کنید. بنابراین ، اهداف خود را با استفاده از چارچوب مشخصی تعیین کنید ، به این معنی که هر یک از اهداف شما باید باشد:

 خاص: هرچه درباره اهداف خود مشخص تر باشید ، تنظیم یک استراتژی و انتظارات راحت تر خواهد بود. اگر می خواهید آگاهی از برند را افزایش دهید ، در مورد چگونگی انجام این کار به دنبال راه حل های مختلف باشید.

دست یافتنی: بعضی اوقات شرکت ها بیش از حد بلند پروازانه عمل می کنند و در نهایت اهداف غیرواقعی و غیرقابل دستیابی را تعیین می کنند. با توجه به منابع خود مطمئن باشید که هدف شما قابل دستیابی هستند. برای مثال جذب ۲۵۰ فالوور جدید در اینستاگرام کاملاً قابل دستیابی می باشد .

قابل اندازه گیری: وقتی اهداف مشخصی تعیین می کنید ، سنجش موفقیت شما آسان تر می شود. اگر ماهانه ۲۵۰ فالوور جدید نمی گیرید ، می توانید برای بهبود نتایج ، استراتژی خود را تغییر دهید ، بنابراین اگر تعداد مشخص و اعداد و ارقام واضح باشند ، می توانید نسبت به موفقیت یا عدم موفقیت استراتژی های خود ارزیابی داشته باشید .

با محدودیت زمانی: اطمینان حاصل کنید که مهلت تعیین شده است. باز هم ، هنگام انجام این کار واقع بین باشید .

مرتبط: اهداف بازاریابی دیجیتالی  شما در شبکه های اجتماعی چه تاثیری در نتیجه کار شما دارد؟ آیا افزایش مخاطبان اینستاگرام به شما در دستیابی به اهداف تجاری کمک می کند؟ اهداف مربوطه با اهداف کسب و کار همسو هستند ؟

ممکن است در وهله اول فهمیدن اینکه افزایش مخاطب در رسانه های اجتماعی شما چقدر ارزش دارد سخت باشد. بنابراین ، توصیه می شود بر معیارهایی مانند نرخ تبدیل ، کلیک و تعامل تمرکز کنید. همچنین ممکن است اهداف مختلفی را برای هر شبکه اجتماعی تعیین کنید و عملکرد خود را بر اساس آن ردیابی کنید .

آنالیز و بررسی عملکرد رقبا

رقبای شما از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. بنابراین با بررسی حضور اجتماعی رقبا ، می توانید بینشی ارزشمند کسب کنید. ابزارهای تجزیه و تحلیل رقبا می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. نکات زیادی وجود دارد که می توانید از رقبا یاد بگیرید. به عنوان مثال ، چه استراتژی هایی برای آنها مفید نیستند و..

آنالیز و تحلیل رقبا یکی از اساسی ترین پایه های ساخت استراتژی می باشد. برای مثال اگر رقبای شما در اینستاگرام فعالیت پر رنگی دارند ، باید سعی کنید که نقاط قوت و حتی ضعف آن ها بیابید. اگر برای یکی از رقبای شما افزایش فالوور اینستاگرام با خرید فالوور اینستاگرام مفید بوده است ، می توانید این روش را امتحان کنید و یا حتی با استفاده از چندین روش ، به دنبال جذب بیشتر مخاطبان باشید. برای آنالیز رقبا ابزارهای کمکی زیادی وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید .

ساخت استراتژی برای شبکه های اجتماعی
ساخت استراتژی برای شبکه های اجتماعی

این مراحل را دنبال کنید تا تصویری واضح از اینکه با چه کسانی رقابت می کنید داشته باشید :

کلمات کلیدی خود را شناسایی کنید: لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با داده های مربوط به کسب و کار خود را جستجو کنید. این کلمات کلیدی به شما کمک می کند تعریف خود را از رقبا محدود کنید. بدانید چه کسی برای کلمات کلیدی هدف شما رتبه بندی می کند: ۱۰ کلمه کلیدی برتر را که بیشتر به کسب و کار شما مرتبط هستند انتخاب کنید. آنها را در گوگل جست و جو کنید تا رقبای برتر خود را پیدا کنید .

برندهای مخاطبان خود را پیدا کنید: Twitter Analytics و Facebook Audience Insights به بازاریابان کمک می کنند مارک های دیگر مخاطبان خود را دنبال کنند .

با استفاده از کلمات کلیدی خود به دنبال رقبای جدی تر باشید : از کلمات کلیدی برتر خود استفاده کنید تا ببینید چه کسی در نتایج اجتماعی در رتبه های بالاتر قرار دارد.شما می توانید پس از آزمایش این تکنیک ها لیست طولانی از مشتریان خود تهیه کنید. با این حال ، لیست خود را فقط به ۵ برندی که در رسانه های اجتماعی با شما بیشتر رقابت می کنند محدود کنید و سپس می توانید با تجزیه و تحلیل تجارت و رقبا کسب و کار خود را از نظر نقاط قوت ، ضعف ، فرصت ها و تهدیدات تجزیه و تحلیل کنید. تجزیه و تحلیل نحوه استفاده رقبا از رسانه های اجتماعی برای تقویت رشد تجارت به شما کمک می کند فرصت ها را دریابید اما این بدان معنا نیست که شما باید از رقبا کپی کنید. به عنوان مثال اگر رقبای شما بیشتر روی فیس بوک تمرکز دارند ، می توانید از سایر شبکه های اجتماعی هم کمک بگیرید .

یکی از روش هایی که برای آنالیز و تحلیل رقبا در شبکه های اجتماعی استفاده می شود ، مراجعه به صفحه نظرات محصولات و خدمات مختلف می باشد. با مراجعه به این صفحات می توانید اطلاعات دقیقی در مورد نظرات کاربران و مشتریان رقبا بدست آورید. در واقع شنیدن اجتماعی می تواند هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت برای پیشرفت شما مفید باشد. با استفاده از نکات گفته شده می توانید استراتژی های مفید و هدفمندی برای پیشرفت و توسعه کسب و کار خود ایجاد کنید .

منبع: وبسایت آموزشی نوآوری های روز

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 171 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 24 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها