کوگانا چرا باید از قرص حساسیت پوستی استفاده کنیم؟ - کوگانا

پوست نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد که همیشه به مراقبت و رسیدگی نیاز دارد.  پوست در کنار نقش مهمی که دارد، بسیار حساس است و افراد زیادی از حساسیت های پوستی رنج می برند. متخصصان پوست در این زمینه با تجویز داروها و برخی روش های خانگی درصدد کنترل و درمان این بیماری می باشند.

آلرژی های پوستی، خود را به شکل های مختلفی نشان می دهند و مدت زمان ماندگاری آن ها در افراد مختلف متفاوت است. معمولا افراد در مصرف قرص حساسیت پوستی دچار سردرگمی می شوند که ما در این مقاله اطلاعات کاملی را از بایدها و نبایدهای قرص حساسیت پوستی ارائه داده ایم، پس با ما همراه باشید.

آشنایی با حساسیت های پوستی

آلرژی و حساسیت در پوست به طریق مختلفی نمایان می شود که توصیه ما این است، برای درمان این آلرژی و حساسیت به پزشک متخصص پوست مراجعه شود زیرا پوست حساس است و زیاده روی در برخی از قرص های حساسیت عوارض خطرناکی را برای بیمار به همراه دارند.

در ادامه به معرفی انواع حساسیت های پوستی پرداخته ایم.

کهیر

اگر بر روی پوست تاول هایی قرمز رنگ ظاهر شوند، آن ها را کهیر می گویند که در صورت مزمن نبودن آن، حداکثر در ۵ الی ۶ هفته قابلیت درمان دارند. کهیر می تواند دلایل مختلفی از جمله عفونت، حساسیت به یک ماده غذایی، حساسیت به گیاهان و … داشته باشد.

برای درمان کهیر می توان از قرص های ضد حساسیت پوست استفاده کرد.

درماتیت تماسی

این حساسیت زمانی بروز پیدا می کند که پوست فرد با برخی از مواد حساسیت زا تماس پیدا کند. این حساسیت معمولا به صورت سوزش، خارش، تاول و … ظاهر می شود. تحمل سوزش و خارش در این نوع از حساسیت ها با مصرف قرص توسط پزشک امکان پذیر است.

حساسیت درماتیت تماسی می تواند در اثر تماس پوست با مواد شوینده، فلزاتی چون نیکل، لاک، آب، برخی از گیاهان و … رخ دهد.

اگزما

یکی دیگر از انواع حساسیت های پوستی اگزما می باشد که معمولا در بین افراد زیادی شایع است. این نوع حساسیت در بین کودکان نیز به شدت دیده می شود. اگزما را با علائمی چون خشکی پوست، قرمزی، خارش و پوسته پوسته شدن می شناسند.

در موارد نادری بروز جوش های چرکی که معمولا به خاطر عفونت موجود در پوست است، در این نوع حساسیت دیده می شود. برای درمان اگزما از داروهای مختلفی استفاده می کنند تا این خشکی و خارش از بین برود.

موارد مهم قبل از مصرف قرص حساسیت پوستی

قبل از مصرف قرص های حساسیت پوستی بهتر است، اقدامات و مواردی را رعایت کنید تا این حساسیت سریع تر فروکش کند و حتی شما را از مصرف داروهای قوی حساسیت بی نیاز می کند. اگر خارش، قرمزی و …. حساسیت پوستی بعد از یک روز از بروز آن ها برطرف نشد، می توانید موارد زیر را انجام دهید.

  1. کمپرس یخ حرارت و گرمای تاول ها را می گیرد و می تواند در کاهش درد و خارش آن تاثیر گذار باشد. البته دوش آب سرد و قرار گرفتن در برابر باد خنک نیز می تواند در درمان علائم حساسیت پوستی کمک کننده باشد.
  1. اگر حساسیت شما نسبت به یک گیاه، فلز، پارچه و … است، از نزدیک شدن به آن خودداری کنید و هیچ قسمت از پوست خود را در معرض تماس با آن قرار ندهید.
  1. پمادهای زیادی در بازار موجود هستند که برای حساسیت های پوستی مناسبند، این پمادها در همان روزهای اول قابلیت استفاده دارند و می توانند حساسیت را کنترل کنند.
  1. لباس هایی آزاد بپوشید و از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید. لباس گشاد امکان جابجایی هوا در آن وجود دارد که به خنک شدن پوست بسیار کمک می کند.

زمان استفاده از قرص حساسیت پوستی

حساسیت های پوستی می توانند مزمن و سطحی باشند که مدت زمان درمان آن ها با یکدیگر متفاوت است. برای درمان مشکلات پوستی مراجعه به پزشک بهترین گزینه است و می توان با داروهای مخصوص حساسیت خود را کنترل کرد.

  • حساسیت های پوستی اگر مزمن باشد، باید به پزشک مراجعه کرد تا با داروها و روش های خاص خود علائمی چون خارش، قرمزی و … پوست را از بین برد. این حساسیت ها ممکن است چند هفته طول بکشند بنابراین می توان مصرف قرص ضد حساسیت را آغاز کرد.
  • اگر حساسیت پوستی شما تنها یک تا دو روز طول بکشد، می توان با روش های ذکر شده در قسمت قبلی خارش و قرمزی های پوست را از بین برد. البته برخی از قرص ها نیز هستند که با یک بار مراجعه به پزشک و تشخیص نوع آلرژی، می توان دفعات بعدی نیز از آن استفاده کرد.

معرفی برخی از داروها و قرص های حساسیت پوستی

داروهای مختلفی برای رفع حساسیت های پوستی تجویز می شوند که مهم ترین های آن ها عبارتند از:

  • لوراتادین: این قرص تا حدودی خواب آور است و پس از مصرف آن تا یک شبانه روز از خارش و التهاب ناشی از حساسیت در امان هستید. اثر گذاری این قرص پس از سه ساعت آغاز می شود.
  • فکسوفنادین: اثر بخشی ان بر بدن به سرعت آغاز می شود و به سرعت عوارض ناشی از حساسیت را کاهش می دهد. این قرص سبب خواب آلودگی نمی شود.
  • سیتریزین: عملکرد این قرص حساسیت پوستی نیز سریع است و حساسیت را کمتر از یک ساعت درمان می کند.

این داروها هر کدام برای حساسیت های پوستی خاصی مناسب هستند که نظر پزشک در مورد دز مصرفی آن ها بسیار اهمیت دارد. از مصرف بیش از حد این داروها خودداری کنید تا به عوارض ناشی از آن ها دچار نشوید.

پاسخ به یکی از سوالات مهم در خصوص مصرف قرص حساسیت پوستی

سوال: سلام خسته نباشید من ۷ سال خارش پوست و خشکی دارم از قرص ضدحساسیت استفاده میکنم ولی دیگه جواب نمیده چیکار کنم؟ ممنون

پاسخ: سلام وقت به خیر، در صورتی که از خارش مزمن پوستی خود رنج می برید در وهله اول توصیه می کنیم حتما به نزدیک ترین آزمایشگاه شهر خود مراجعه کنید تا در صورت نبود مشکلات و عوامل داخلی، بتوانیم درمان های موضعی و همچنین داروهای خوراکی را تجویز کنیم! البته توصیه ما برای رفع مشکلات پوستی مصرف قرص حساسیت پوستی دیفن هیدرامین است!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 154 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها