کوگانا چگونه دسته گل عروس درست کنیم؟ - کوگانا

دسته گل عروس یکی از جذاب‌ترین المان‌های همراه اوست که در عکس‌ها و ژست‌های عکاسی نقش بسیاری دارد. همچنین ازدواج مهم‌ترین اتفاق زندگی هر فرد است و گل‌های همراه او نمادی از عشق و صداقت به همسرش محسوب می‌شوند.

چگونه دسته گل عروس درست کنیم؟ پرسش خوبی است و در پاسخ باید گفت برای طراحی و درست کردن یک دسته گل عروس باید عوامل بسیاری از جمله سلیقه عروس، گل‌های فصل، طرح لباس عروس و رنگ کت و شلوار داماد را مد نظر قرار داد. حتی برای انتخاب سایز دسته گل باید به جثه عروس و تعداد ساعاتی که او قرار است گل را همراه خود داشته باشد توجه ویژه داشت. زیبایی و سادگی برای طراحی این نوع دسته گل اهمیت زیادی دارد اما راحتی عروس در نگه داشتن دسته گل را نیز باید حتما در نظر گرفت

تنوع دسته گل خاص عروس

در دنیای مدرن امروز، دسته گل (bouquet) یا بوکت گل یک تکنیک منحصر به فرد، در عین حال ساده  برای آماده سازی یک کادو بی نظیر برای مناسبت های مختلف است. قدمت این کلمه فرانسوی به ۴۹۰ سال قبل میلاد مسیح باز میگردد که از آن زمان تاکنون رسم پرت کردن دسته گل عروس نیز بنا نهاده شد. دسته گل، با عقبه ای که دارد جزو جدانشدنی گلفروشی های دنیاست و در میان انواع دیزاین های گل هنوز هم طرفداران دو آتیشه خود را دارد.

دسته گل عروس هزاران سال است که به‌عنوان نمادی از آغاز یک عشق بی‌پایان در دستان عروس قرار می‌گیرد. این دسته گل نمادی است از بخت و اقبال، خوش‌یمنی، میمنت، عشق و محبت. دسته گل که در حقیقت از فرهنگ انگلستان وارد ایران شده، در ابتدا حتی ریشه‌های مذهبی نیز داشته و هدف از قرار گرفتن آن در دست عروس جذب نیکی‌ها و دفع شر و بلا عنوان شده است.

 البته دسته یا بوکت گل عروس به مرور زمان انواع مختلفی یافته که حتی برخی از آنها دیگر دسته گل به حساب نمی‌آیند و بیشتر اکسسوری‌هایی هستند که با استفاده از گل‌ها ساخته شده‌اند! برای مثال می‌توان به دستبند، گوشواره‌، گردنبند، انگشتر، تِل، چتر و دسته گل‌هایی با طرح متفاوت از نمونه‌های کلاسیک و به‌ شکل حلقه‌ای اشاره کرد. البته دسته گل‌های کلاسیک، مرکب، دایره‌ای، توپی، تقدیمی، تک‌شاخه، ظریف یا کوچک، بازویی، آبشاری و سبدی را می‌توان انواع اصلی دسته گل عروس دانست.

چگونه دسته گل عروس درست کنیم؟

شخصی‌سازی دسته گل عروس

در پاسخ به سوال «چگونه دست گل عروس درست کنیم؟» باید بگوییم که دسته گل عروس حتما باید بر اساس سلیقه، مشخصات ظاهری مانند قد و وزن یا ریزی و درشتی جثه، ابتلا یا عدم ابتلا به آلرژی فصلی، نوع زیورآلات روی دست از جمله حلقه ازدواج و دستبند، تعداد ساعات استفاده از گل و… طراحی شود. اگر عروس به گل خاصی حساسیت دارد، حتما باید این موضوع را به گل‌فروش یا طراح دسته گل اطلاع بدهد تا با آن ‌همه آرایش دائم درگیر عطسه یا سرفه نباشد.

همچنین وقتی قرار است برای ساعت‌های متمادی از دسته گل عروس استفاده شود باید استفاده از گل‌های ماندگار و مقاوم را مد نظر قرار داد. گاهی همه برنامه‌ها به صورت فشرده طی یک روز انجام می‌شوند و برای عکسبرداری، فرمالیته، حضور در فضای سبز و در نهایت جشن اصلی و رسم پرتاب دسته گل عروس به‌سوی مهمانان مجرد، گل‌ها باید شادابی خود را حفظ کنند. دسته گل نیز باید تا پایان مراسم فرم خود را حفظ کند و از هم باز نشود، پس استحکام آن را نیز باید در نظر داشت.

ساقه دسته گل برای عروس‌های کوتاه‌قد و درشت‌اندام بهتر است بلند باشد اما در مقابل برای عروس‌های قدبلند استفاده از دسته گل‌های ساقه‌کوتاه مناسب‌تر به نظر می‌رسد. انتخاب دسته گل صحیح می‌تواند قد و اندام شما را متناسب‌تر نشان بدهد. همچنین دسته گل نباید آنقدر پر و بزرگ باشد که زیورآلات دست عروس را در عکس‌ها و جشن پنهان کند.

دسته گل عروس

اگر فضایی که عروسی شما در آن برگزار می‌شود بزرگ و باز است، دسته گل‌تان نیز باید تا حد امکان بزرگ باشد تا به چشم بیاید. همچنین وقتی قرار است عروسی شما در دل طبیعت برگزار شود سعی کنید حتما استفاده از گل‌های طبیعی آن منطقه را برای طراحی دسته گل عروس در نظر داشته باشید. برای فرمالیته و عکاسی در دل طبیعت نیز گل‌های وحشی و دسته گلی پر از انواع گل‌های آن منطقه می‌توانند انتخاب‌های هیجان‌انگیزی باشند.

دسته گل عروس جدید و قدیم ندارد اما اگر برای انتخاب ترکیب رنگ و گل‌های آن مشکل دارید، پیشنهاد می‌کنیم عبارت ۲۰۲۱ Bride Flower Bouquet را در پینترست سرچ کنید تا به شکل گزیده و تخصصی انواع دسته گل سال در مقابل دیدگان‌تان قرار بگیرد. برای گرفتن ایده های بهتر برای تزئین و پیچیدن دسته گل طبیعی می توانید به salameno.com مراجعه کنید تا با انواع دسته گل های خاص و به روز و ایده های نو برای پیچیدن دسته گل عروس آشنا شوید.

یک باور قدیمی می‌گوید: «باید تعداد گل‌ها در دسته گل عروس فرد باشند.» پیشنهاد می‌کنیم اگر به این قبیل سنت‌ها اعتقاد و علاقه دارید، ریزه‌کاری‌هایی از این دست را در طراحی دسته گل عروسی‌تان از یاد نبرید.

دسته گل عروس

انواع گل برای دسته گل عروس

باز هم می‌رسیم به پرسش «چگونه دسته گل عروس درست کنیم؟» و از زاویه‌ای دیگر به آن پاسخ می‌دهیم. تا جایی که می‌توانید گل‌ها و رنگ‌هایی را در طراحی دسته گل عروسی‌تان انتخاب کنید که نشان‌دهنده شخصیت شما باشند. می‌توانید از گل‌هایی با رنگ تند و پرانرژی استفاده کنید تا شور و شوق فراوان جاری در وجودتان را به نمایش بگذارید. اما اگر آرامش و وقار برای شما در اولویت است، استفاده از ترکیب گل‌های سفید و گل‌هایی با رنگ‌های روشن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. دسته گل مینیمال عروس همیشه زیباست. سِت کردن رنگ گل‌ها با رُژ و لاک ناخن عروس یا کراوات و پوشِت (دستمال جیب) داماد نیز اقدام جالبی است. گل‌هایی به رنگ بنفش، سبز صورتی و حتی آبی نیز قابل استفاده در دسته گل عروس هستند که می‌توانند نمادی از تجمل، شوق زندگی، لطافت روحیه و شخصیت منحصربه‌فرد باشند.

گل رز با رنگ‌های قرمز، سفید، زرد و نارنجی به ترتیب نشان‌دهنده عشق عمیق، پاکی صداقت، دوستی عمیق و شور و شعف هستند. ترکیب چند رنگ از آنها نیز نشان می‌دهد که هیجان و احساس بالایی دارید تا آنجا که دقیقا نمی‌دانید حس اصلی‌تان چیست، اما مطمئن هستید طرف مقابل را عاشقانه دوست دارید.

گل پئونی برای طراحی دسته گل عروس پرطرفدار است و نمادی از ثروت، رفاه و ازدواج موفق به حساب می‌آید. اما گل ارکیده را هرگز فراموش نکنید. استفاده از این گل در دسته گل عروس نشان از شکوه و جلال ازدواج و عشق یک زوج دارد. گاهی از گل لاله (به‌عنوان نماد عشق و ازدواج پایدار تا پای جان) نیز برای این منظور استفاده می‌شود. گل ادریسی نیز از دیگر کاندیداهای حضور در دسته گل عروس است.

تناسبات را فراموش نکنید

چه گل‌آرایی شغل شما باشد و چه برای عروسی خودتان قصد دارید ترکیب یک دسته گل عروس را انتخاب کنید، دست‌تان برای انتخاب انواع گل‌ها باز است؛ اما باید بکوشید تناسب میان دسته گل و لباس، آرایش و سایر تزئینات عروس را حفظ کنید. وقتی لباس عروس ساده است، طراحی یک دسته گل تجملی با استفاده از انواع گل‌های گران‌قیمت می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اما در مقابل، وقتی عروس لباسی تجملی به تن دارد و از زیورآلات سنگین استفاده کرده، بهتر است دسته گل او را با استفاده از یک یا دو نوع گل ساده، در ابعاد کوچک و منطقی طراحی کرد.

هدف دسته گل های ما در آغوش گرفتن عزیزان شما و شاد کردنشان از طرف شماست.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 208 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 11 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها