کوگانا ۱۳ ماسک صورت خانگی برای جوان سازی و شادابی پوست ؛ تجویز دکتر فارمو - کوگانا

دکتر فارمو – دیگر برای رسیدگی به پوست و حفظ سلامت آن، صرف کردن پول و وقت در اسپاهای محلی را فراموش کنید! شما می توانید با دنبال کردن این دستورالعمل های ساده، چندین ماسک صورت خانگی بسیار عالی را برای خود درست کرده و لذت ببرید.

۱۳ ماسک صورت خانگی برای جوان سازی و شادابی پوست ؛ تجویز دکتر فارمو
۱۳ ماسک صورت خانگی برای جوان سازی و شادابی پوست ؛ تجویز دکتر فارمو

لطفا توجه داشته باشید که هر محصول معرفی شده در این مقاله، به صورت مستقل انتخاب شده است. در صورت کلیک بر روی لینک های ارائه شده، ما کمیسیون و خدماتی را به خاطر معرفی محصولات و پیوند دادن مشتریان، از شرکت های مربوطه دریافت می کنیم. امتیاز دهی و قیمت محصولات معرفی شده دقیق هستند و تمامی آن ها در زمان انتشار این مقاله، در انبار موجود می باشند.

ماسک صورت خانگی با موز

ماسک صورت خانگی با موز
ماسک صورت خانگی با موز

موز سرشار از مواد معدنی و مغذی است که تماما برای پوست عالی هستند: ویتامین A برای از بین بردن کک و مک ها و لکه های تیره صورت و همچنین نرم شدن پوست های خشک، ویتامین B برای کاهش خشکی پوست، ویتامین E برای کاهش چین و چروک های صورت و پتاسیم برای مرطوب سازی و آبرسانی به پوست مفید می باشند. بنابراین، موز می تواند یک ماسک خانگی و طبیعی بسیار غنی برای پوست باشد و آن را نرم و لطیف کند.

یک موز رسیده متوسط را با کمک یک وردنه کاملا له کنید و سپس آن را به آرامی به صورت و گردن خود بمالید. اجازه دهید این ماسک به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند و کاملا خودش را بگیرد. سپس ماسک را با کمک آب سرد بشویید. یک روش دیگر برای تهیه این ماسک خانگی این است که ۴/۱ فنجان ماست ساده را با ۲ قاشق غذاخوری عسل (که یک داروی طبیعی برای آکنه است) و یک موز متوسط مخلوط کنید. شما می توانید از میان گزینه های فوق، بهترین ماسک صورت را با توجه به شرایط پوست خود انتخاب کنید.

ماسک صورت خانگی سرکه

قدمت استفاده از سرکه، به عنوان یک تونر طبیعی پوست، به دوران پرنسس هلن اسپارتی در یونان باز می گردد و حتی امروزه نیز به همان اندازه برای پوست مفید است. پس از آنکه صورت خود را از مواد آرایشی و کرم ها پاک کردید، می توانید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با دو فنجان اب مخلوط کنید و از این ترکیب، به عنوان محلول شستشوی صورت استفاده کنید تا پوستی تمیز و سفت داشته باشید. شما همچنین می توانید از ترکیب ۴/۱ فنجان سرکه سیب با ۴/۱ فنجان آب، یک ماسک خانگی درست کنید. این ماسک را به آرامی بر روی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید کاملا خشک شود. مطمئن شوید که پوست شما نسبت به سرکه سیب حساس و تحریک پذیر نیست.

ماسک صورت خانگی با شیر خشک

شما میتوانید با کمک شیر خشک، یک ماسک صورت خانگی دست ساز برای خود درست کنید. برای این کار، کافی است ۴/۱ فنجان شیر خشک را با مقدار کافی اب مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ درست شود. صورت خود را به طور کامل با این مخلوط بپوشانید و اجازه دهید این ترکیب بر روی پوست صورت شما کاملا خشک شود. سپس با کمک آب گرم، ماسک را از صورت خود پاک کنید. با استفاده از این ماسک، پوست شما جوانی و شادابی بیشتری را تجربه خواهد کرد.

تازه ترین مطالب سلامت پوست را اینجا بخوانید.

ماسک صورت خانگی با جو دوسر

اگر به دنبال یک راه حل سریع برای جوانسازی پوست صورت خود هستید، از جو دوسر استفاده کنید. برای این کار، شما می توانید ۲/۱ فنجان آب داغ (جوش نباشد) و ۳/۱ فنجان جو دوسر را با یکدیگر ترکیب کنید. اجازه دهید این ترکیب برای دو الی سه دقیقه استراحت کند و سپس آن را با دو قاشق غذاخوری ماست ساده، دو قاشق غذاخوری عسل و یک سفیده تخم مرغ کوچک مخلوط کنید. یک لایه نازک از این ماسک را به صورت خود بمالید و اجازه دهید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت استراحت کند. سپس ماسک را با کمک آب گرم از پوست صورت خود پاک کنید (قبل از استفاده بر روی پوست بهتر است ماسک را از یک صافی رد کنید تا از گرفتگی منافذ پوستتان جلوگیری کنید).

ماسک صورت خانگی با مایونز

ماسک صورت خانگی با مایونز
ماسک صورت خانگی با مایونز

چرا با وجود سس مایونز و ماسک خانگی مناسبی که می توانید در خانه درست کنید، برای کرم های مرطوب کننده موجود در بازار پول زیاد خرج می کنید؟ برای نرمی و لطافت بیشتر، شما می توانید سس مایونز را به آرامی بر روی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست صورتتان استراحت کند. سپس آن را با آب خنک بشویید و پاک کنید. این ماسک صورت می تواند به تمیزی و شفافیت پوست صورت شما کمک کند.

ماسک صورت خانگی با ماست

برای کمک رسانی فوری به پوست صورت خود، لازم نیست به اسپا بروید. برای پاکسازی پوست و باز شدن منافذ آن، کافی است مقداری ماست ساده را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیق بر روی پوست استراحت کند.

برای درست کردن ماسک صورت خانگی، شما می توانید یک قاشق غذا خوری ماست ساده را با آب ۴/۱ برش پرتقال، مقداری تفاله پرتقال و ۱ قاشق چایخوری آلوئه ورا مخلوط کنید. این ترکیب را به مدت حداقل پنج دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید و سپس آن را با آب بشویید.

ماسک صورت خانگی با خردل

ماسک صورت خانگی با خردل
ماسک صورت خانگی با خردل

دانه های خردل حاوی گوگرد هستند و خواص ضد باکتریایی دارند. این ماسک صورت می تواند به ویژه برای پوست های حساس، آکنه ها و التهاب های پوستی مفید باشد. خردل زرد و ملایم را بر روی پوست خود بمالید و آن را کاملا پوشش دهید. این کار می تواند به تسکین و آرام شدن پوست صورت شما کمک کند. اجازه دهید ماسک برای ۱۵ دقیقه بر روی پوست باقی بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. قبل از استفاده از خردل، آن را بر روی یک بخش کوچک از پوست خود امتحان کنید تا مطمئن شوید به این ماده غذایی حساسیت ندارید.  

جدیدترین مطالب علمی دنیا در حوزه پوست و مو را در سایت دکتر فارمو (DrPharmo)  بخوانید.

ماسک صورت خانگی با لیمو

لیمو حاوی دو نوع هیدروکسی، به نام های BHA و AHA، است که می توانند سلول های مرده پوست را از بین ببرند و جوشهای سر سیاه، آکنه و تغییرات رنگ پوست را درمان کنند. شما می توانید با ترکیب آب یک لیموی تازه و ۴/۱ فنجان روغن زیتون یا روغن بادام شیرین، یک ماسک خانگی مناسب را برای خود درست کنید. شما همچنین برای این کار می توانید آب نصف لیمو را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید.  این ماسک را بر روی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت شما استراحت کند. سپس ماسک را با آب گرم از صورت خود پاک کنید.

ماسک صورت خانگی با تخم مرغ:

برای کمی مراقبت از پوست صورت خود، به سراغ تخم مرغ های داخل یخچال بروید! اگر پوست صورت شما خشک است و به مرطوب کننده طبیعی نیاز دارید، می توانید از سفیده تخم مرغ استفاده کنید. پوست می تواند چربی سفیده تخم مرغ را به خود جذب کند. شما می توانید برای این کار کمی لیمو ترش یا عسل هم به ماسک اضافه کنید.

برای پوست های معمولی، می توانید از کل تخم مرغ استفاد کنید. سفیده و زرده را به خوبی با هم مخلوط کنید و آن را بر روی پوست صورت خود بمالید. اجازه دهید این ماسک به مدت نیم ساعت بر روی پوست صورت شما استراحت کند، سپس آن را با آب سرد بشویید. بدون شک از پوست تازه و شاداب خود لذت خواهید برد.

ماسک صورت خانگی با توت فرنگی های تازه

ماسک صورت خانگی با توت فرنگی های تازه
ماسک صورت خانگی با توت فرنگی های تازه

برای درست کردن این ماسک صورت با طراوت ( و خوشمزه!) کافی است مقداری توت فرنگی تازه و رسیده را با ۳ قاشق غذاخوری بادام درختی آسیاب کرده و کاملا له کنید. دو قاشق غذاخوری ماست ساده را به این ترکیب اضافه کنید و آن را خوب مخلوط کنید تا یک ماده خمیری شکل به دست بیاید.آن را به صورت خود بمالید و پس از مدتی آن را با آب بشویید. این ماسک می تواند نرمی و لطافت زیادی را به پوست صورت شما هدیه کند. شما می توانید باقی مانده ماسک را در یخچال نگهداری کنید. همچنین در خصوص عادات روزانه ای که میتوانند به پوست آسیب برسانند تحقیق کرده و از آن ها برحذر باشید.

ماسک صورت خانگی با مخمر

این روش درمانی مخصوص افراد جوان با پوست های چرب است. برای درست کردن این ماسک خانگی شما به یک بسته مخمر خشک نیاز دارید.  محتویات یک بسته ۷ گرمی را با سه قطره آب لیمو و دو قاشق چای خوری اب مخلوط کنید تا ترکیب نهایی به صورت خمیر در بیاید ( برای داشتن قوام مناسب، میتوانید آب بیشتری را به ترکیب اضافه کنید). مخلوط را بر روی صورت خود پخش کنید و اجازه دهید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورتتان استراحت کند. سپس از آن را با کمک آب بشویید و صورتتان را خوب تمیز کنید.

ماسک صورت خانگی با استفاده از عسل معطر

برای ساخت این ماسک صورت خانگی شما می توانید ۳/۲ فنجان جو دوسر پرک شده را در ۲/۱ فنجان آب داغ خیس کنید و به مدت پنج دقیقه حرارت دهید تا مخلوط غلیظ شود. در همین حین، می توانید نصف یک سیب را به همراه دو قاشق غذاخوری ماست، دو قاشق غذاخوری عسل و سفیده یک تخم مرغ مخلوط کنید. این مواد را به مدت ۴۵ ثانیه در مخلوط کن، به خوبی با هم ترکیب کنید و مخلوط جو گرم شده را به آن اضافه کنید. این مجموعه را به مدت ۲۰ ثانیه با هم مخلوط کنید و سپس آن را بر روی پوست صورت خود بمالید. اجازه دهید این ترکیب برای ۱۵ دقیقه بر روی پوست شما استراحت کند تا بیشترین میزان مواد مغذی به پوست صورتتان برسد.

ماسک صورت خانگی با استفاده از پوره موز

همانطور که از نام این ماسک صورت خانگی پیداست، این ترکیب می تواند به سف شدن پوست صورت و کاهش چین و چروک های آن کمک کند؛ چار که موز به عنوان یک ماده طبیعی قابض عمل می کند. علاوه بر موز (بهتر است با سایز متوسط انتخاب شود)، شما به ۴/۱ فنجان خامه زده شده نیز نیاز دارید.

این مواد را با هم له کنید و سپس محتویات یک کپسول IU-500 ویتامین E را به آن اضافه کنید (شما می توانید کپسول را با سوزن سوراخ کنید و محتویات آن را با فشار خارج کنید). این ترکیب را خوب با هم مخلوط کنید و سپس آن را بر روی پوست صورت خود قرار دهید. اجازه دهید این ماسک برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت شما استراحت کند.

منبع : دکتر فارمو 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 217 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 11 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها