سنت‌های رمانتیک مربوط به حلقه نامزدی در طول زمان طنین‌انداز بوده است. رومی‌های باستان اولین مردمانی بودند که حلقه نامزدی به دست کردند. آن‌ها در ابتدا، حلقه نامزدی را به عنوان حلقه‌ای ساده و آهنی معرفی کردند. در میان نجیب‌زادگان، حلقه آهنی داخل خانه پوشیده می‌شد و بیرون از منزل، با حلقه ارزشمندتری جایگزین می‌شد.
اوایل قرن چهارم پس از میلاد مسیح، به گفته ماکروبیوس، نویسنده رومی، مرسوم بود که از حلقه نامزدی در انگشت چهارم دست چپ استفاده شود. آن زمان رومیان باستان، معتقد بودند که از انگشت چهارم دست چپ، رگی وجود دارد که مستقیما خون را به سمت قلب می‌برد. بعدها علم پزشکی ثابت کرد که این تصور با حقیقت آناتومی بدن تفاوت دارد اما از همان زمان تا به امروز، این رسم باستانی پوشیدن حلقه نامزدی در انگشت چهارم پابرجاست.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید، در قرون وسطی، اولین سنگ‌های زینتی مورد استفاده در حلقه‌های نامزدی یاقوت کبود و یاقوت سرخ بودند. اولین پیشینه مکتوب استفاده از الماس در حلقه نامزدی، در سال 1477 توسط دکتر مورولتینگر ثبت شده است که به امپراتور آینده روم باستان، ماکسیمیلیان، توصیه کرد برای مراسم نامزدی خود با مریم بورگوندی، حلقه‌ای از الماس تهیه کند.
حلقه‌های بوریا، که از برگ و علف در زمان کوتاهی ساخته می‌شدند و عمر کوتاه‌تری نسبت به حلقه‌های الماس داشتند، در زمان پیش از نامزدی، بافته و توسط دخترهای جوان پوشیده می‌شدند. حلقه فد (به معنای ایمان در زبان ایتالیایی) در قرن شانزدهم به مدلی محبوب و ماندگار تبدیل شده بود. طراحی این حلقه دو دست به هم چسبیده بود که نمادی از پایداری و ثبات عشق و ازدواج محسوب می‌شد. با کشف الماس در برزیل در قرن هجدهم میلادی، جواهرات مزین به الماس در دسترس عموم قرار گرفت و حلقه‌های نامزدی جدیدی به شکل خوشه الماس به مد روز بدل شدند. طراحی خوشه‌ای، شامل الماس‌هایی با تراش به شکل گل رز بود که دور یک جواهر بزرگ‌تر در مرکز چیده می‌شدند.

حلقه ازدواج تک تخمه هیلو کالکشن

با توجه به مقاومت و دوام الماس در برابر آتش و فولاد، استفاده از الماس‌ها به عنوان زینتی درخشنده و ارزشمند در حلقه‌های نامزدی تبدیل به قراردادی مادام‌العمر شد. به گفته GIA – سازمان گوهرشناسی آمریکایی– روش‌ها و تکنیک‌های برش الماس در گذشته به حدی بی‌کیفیت بود که سبب کدر و گاها سیاه جلوه کردن سنگ می‌شد. زرگران و جواهرسازان برای جبران درخشش کم سنگ‌ها، در طراحی حلقه‌ها از طرح‌ها و نقوشی مانند گل رز و زنبق که نماد پاکی و زیبایی عروس نیز بود استفاده می‌کردند.
تغییر شکل ظاهری حلقه نامزدی، به حدود سال‌های 1800 میلادی و کشف الماس در آفریقای جنوبی بر می‌گردد. از این زمان به بعد الماس به عضو اصلی حلقه‌های نامزدی تبدیل شد و یکی از معروف‌ترین کمپین‌های تاریخ با عنوان A Diamond is Forever” راه اندازی شد.
پس از کشف معادن غنی الماس در آفریقا و طی تحولات ناشی از انقلاب صنعتی در قرن نوزدهم، ثروت هنگفتی در دسترس عموم قرا گرفت و دسترسی عامه مردم به الماس امکان پذیر شد. کارشناسان و جواهرشناسان سازمان GIA همچنین خاطرنشان می‌کنند که این دوره با پیشرفت‌های انقلابی در تراش و صیقل دادن سنگ‌های قیمتی همراه شد، که در نتیجه الماس‌ها درخشندگی بیشتری از هر سنگ زینتی نشان دادند. از آن زمان به بعد، درخشش و زیبایی منحصر به فرد الماس سبب شد تا الماس همواره اولین و زیباترین انتخاب برای حلقه‌ نامزدی یا حلقه ازدواج به شمار بیاید. الماس‌ها درخشش خود را بیش از پیش به رخ می‌کشیدند و حالا این
سولیترها بودند که جای خود را میان محبوب‌ترین مدل‌های حلقه‌ نامزدی و حلقه ازدواج ثابت نگه داشته بودند.

آرایش ظریف و ساده حلقه‌های کلاسیک تیفانی، که در سال 1886 توسط چارلز ال. تیفانی معرفی شدند، مکملی ایده‌آل برای زیبایی الماس بودند. قرار گرفتن الماس میان چنگ‌های پایه بلند منجر به تابش بیشتر نور به وجه‌های الماس می‌شد و در نتیجه الماس نهایت درخشش خود را به نمایش می‌گذاشت.
امروزه با توجه به گزینه‌های متفاوتی که زوج‌های جوان دارند، انتخاب آن‌ها بی‌شک نه تنها حلقه‌ایست که نمایانگر سنت‌های چند صد ساله باشد، بلکه مهم‌تر از آن، بازتابی از سلیقه شخصی و عشقی جاودان است. این روزها استفاده از
سولیتر به عنوان حلقه نامزدی بین سلبریتی‌ها و تاثیرگذاران دنیای مد بسیار مرسوم شده است. از این رو بیشتر آقایان دوست دارند یک انگشتر تک نگین یا همان سولیتر برای هدیه دادن به عشق زندگیشان را انتخاب کنند.

حلقه ازدواج سولیتر تک تخمه برلیان شش چنگ

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که تفاوت حلقه ازدواج و حلقه نامزدی چیست؟ در جواب باید به شما بگوییم بر خلاف آنچه به نظر می‌رسد، تفاوت زیادی بین حلقه نامزدی و حلقه ازدواج وجود دارد.
طبق رسوم، حلقه نامزدی زمان خواستگاری و تقاضای ازدواج به عروس خانم داده می‌شود. حلقه نامزدی اکثرا حلقه‌ای است که آقایان تنهایی و به قولی به عنوان یک سورپرایز برای عشقشان تهیه می‌کنند. حلقه نامزدی معمولا انگشتری با رکاب ساده، و تک نگین است. البته بسته به بودجه و سلیقه شما، ممکن است تعداد نگین‌های به کار رفته در رکاب یا به دور تخمه مرکزی حلقه، بیشتر باشد. احتمال به کار رفتن جواهر و گوهرهای گران‌قیمت و سنگین در حلقه نامزدی بیشتر است. "راهنمای خرید حلقه ازدواج ساده"
برعکس، حلقه ازدواج زمان عقد خریده می‌شود و زوج‌ها در اغلب مواقع با یکدیگر برای خرید آن اقدام می‌کنند. استفاده از حلقه ست
، متداول‌ترین رسم برای حلقه ازدواج است. حلقه ازدواج معمولا ساده و گاهی بدون جواهر است. حلقه ازدواج را هم خانم‌ها و هم آقایان به دست می‌کنند، بنابراین زرق و برق کمتری نسبت به حلقه نامزدی و انگشتر نشان دارد. بعضی زوج‌ها علاقه‌ای به استفاده از حلقه یکسان ندارند. این جور مواقع معمولا انتخاب عروس خانم‌ها حلقه و پشت حلقه است.
بر اساس سنت‌ها و فرهنگ ایرانی، از زمان خواستگاری تا زمانی که عروس و داماد زندگی مشترکشان را آغاز ‌کنند، جشن‌ها و آداب و رسوم مختلفی وجود دارد. یکی از مهم‌ترین هدیه‌هایی که طی این مراسم به عروس خانم داده می‌شود، حلقه نامزدی یا همان
انگشتر نشان است. انگشتر نشان در مراسم بله برون توسط خانواده داماد به عروس خانم پیشکش می‌شود. انگشترهای نامزدی در اکثر مواقع و طبق سلیقه اغلب زوج‌ها، یک حلقه تک نگین است. "همه چیز راجع به انگشتر تک نگین الماس"

حلقه ازدواج امیننت کالکشن طرح آگست امیننت

اگر برایتان این سوال پیش آمده است که چه مدل حلقه‌ای به دست شما می‌آید، متن زیر تا حدی به شما کمک می‌کند:

بر اساس فرم انگشتان و فرم دست، انتخاب‌های متفاوتی برای شما وجود دارد. البته که این سلیقه و استایل شخصی شماست که زیبایی یک انگشتر را پدیدار می‌کند، اما توجه به فرم انگشتان دست و هماهنگی برش سنگ و ضخامت رکاب حلقه تک نگین شما می‌تواند این زیبایی را چندین برابر کند.

اگر در یک نگاه کلی، فرم دست هر بانویی را به دو دسته ظریف و درشت دسته‌بندی کنیم، بانوانی که دستانی ظریف و انگشتانی استخوانی دارند، بهتر است از حلقه‌های باریک‌تر با نگین‌های گرد و مشابه با آن استفاده کنند و انگشترهای بزرگ‌تر مناسب برای خانم‌هایی با دستان درشت خواهد بود.
از دیدگاهی دیگر، خانم‌هایی که انگشتان کوتاه دارند خوب است از حلقه‌های نازک با نگین‌های کشیده مانند برش مارکیز استفاده کنند و برعکس، خانم‌هایی که انگشتانی لاغر و کشیده دارند زیباتر است تا انگشترهایی با رکاب پهن به دست کنند تا انگشتر فضای بیشتری از انگشتشان را بپوشاند.
در مجموع، قطعا آنچه می‌پسندید، زیباترین و برازنده‌ترین جواهر برای شما خواهد بود.

این روزها محبوب‌ترین مدل‌های حلقه نامزدی حلقه‌های تک تخمه با الماس برش گرد یا همان برلیان است. چه برای عروس خانم‌های جوان چه برای خانم‌های جا افتاده، یک حلقه تک تخمه برلیان، جذابیت بیش از حدی دارد. بر اساس وزن تخمه به کار رفته در انگشتر تک نگین مد نظر شما، قیمت آن می‌تواند متفاوت باشد.

به عنوان سخن پایانی، از آن جایی این که روزها الماس‌های بی‌کیفیت در بازار به وفور پیدا می‌شوند و گاهی تشخیص الماس اصل از الماس تقلبی سخت است، مطمئن شوید که از فروشگاه معتبری خرید می‌کنید تا به سرمایه شما لطمه وارد نشود. یک راهنمایی مناسب در خصوص وزن و کیفیت الماس می تواند بهترین انتخاب را برای شما به عمل بیاورد.