کوگانا طرز تهیه پیش‌غذای خوشمزه و بی‌نظیر در ۵ دقیقه کمپیر یکی از غذاهای بسیار مشهور و خوشمزه ترکی است که بیشتر در خیابان‌های این کشور به فروش می‌رسد و یک پیش‌غذای لذیذ محسوب می‌شود. - کوگانا

فرارو: کمپیر یکی از غذاهای بسیار مشهور و خوشمزه ترکی است که بیشتر در خیابان‌های این کشور به فروش می‌رسد و یک پیش‌غذای لذیذ محسوب می‌شود.

 امروزه غذا‌های بین‌المللی و مدرن طرفداران زیادی دارد. برخلاف گذشته که مردم جز غذا‌های سنتی مانند انواع خورشت‌ها و پلو‌ها و آبگوشت و آش میل به امتحان سایر غذا‌ها نداشتند. در دنیای امروز با پیدایش اینترنت و گسترش فضای مجازی مردم با انواع غذا‌های کشور‌های مختلف دنیا آشنا شده‌اند و در برخی از رستوران‌ها نیز سرو می‌شوند.

در این میان غذا‌های ترکیه‌ای بسیار خوشمزه و مشهور هستند و به دلیل نزدیکی مرزی و فرهنگی با ایران، غذا‌های ترکی در میان ایرانیان بیشتر از سایر غذا‌های بین المللی طرفدار دارند. کمپیر یا کومپیر یکی از غذا‌های مشهور و ساده ترکیه است که بیشتر در خیابان‌های استانبول و شهر‌های توریستی مانند ازمیر و آنکارا داخل غرفه‌های مخصوص فست فود به فروش می‌رسد و جزء غذا‌های خیابانی است.

کمپیر درواقع نوعی سیب زمینی تنوری است که شکم آن را با مواد متنوعی مثل خیارشور، ذرت، زیتون، سوسیس و انواع گوشت و پنیر پر می‌کنند. اگر دوست دارید این پیش غذای خوشمزه ترکی را با روشی آسان در منزل تهیه کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

سیب زمینی درشت: ۱ عدد

کره: ۲۵ گرم

پنیر پیتزای رنده شده: ۱ فنجان

خیارشور خرد شده: ۲ عدد

ذرت: نصف فنجان

نخود فرنگی: نصف فنجان

ماست یونانی یا هم زده: نصف فنجان

هویج رنده شده: نصف پیمانه

نمک، فلفل سیاه و آویشن: به میزان لازم

سس کچاپ و سس فرانسوی: به میزان لازم

طرز تهیه

طرز تهیه پیش‌غذای خوشمزه و بی‌نظیر در 5 دقیقه

برای درست کردن این پیش غذای خوشمزه ترکی ابتدا سیب زمینی را خوب بشویید و خشک کنید، سپس سیب زمینی را داخل فویل بپیچید و به مدت ۱ ساعت داخل فر ۲۰۰ درجه سانتیگراد بگذارید تا سیب زمینی کاملا بپزد و نرم شود. در این فاصله هویج و ماست هم زده یا یونانی را با هم مخلوط کنید و مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید.

سیب زمینی پخته را از فر خارج کنید و روی سینی بگذارید. درحالی که سیب زمینی داغ است، از وسط یک برش طولی روی سیب زمینی ایجاد کنید و شکمش را باز کنید، طوری که دو قسمت سیب زمینی از هم جدا نشود. کره را وسط سیب زمینی بگذارید و با چنگال شکم سیب زمینی را هم بزنید تا کره با حرارت داخل سیب زمینی آب شود و بعد پنیر پیتزا را داخل شکم سیب زمینی بریزید و هم بزنید تا پنیر هم با داغی داخل سیب زمینی آب شود. حالا مقداری نمک و آویشن داخل سیب زمینی بپاشید و به ترتیب خیارشور خرد شده، ذرت، نخود فرنگی و ترکیب ماست و هویج را به صورت مورب و کنار هم وسط سیب زمینی بریزید و در آخر سس کچاپ و سس فرانسوی را روی مواد بپاشید و سیب زمینی را داخل ظرف سرو بگذارید و نوش جان کنید.

نکات مهم

۱ ـ پنیر پیتزا نوعی از پنیر موزارلا با رطوبت پایین است که گاه در ترکیب با پنیر‌های دیگر ارائه می‌شود. پنیر پیتزا دارای کربوهیدرات، پروتئین، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، تیامین و انواع ویتامین‌های گروه A و B است. مصرف پنیر پیتزا همراه با سبزیجات خام و پخته باعث می‌شود که چربی و مواد ناسالم موجود در آن کم‌تر جذب بدن شوند. از ویژگی‌های یک پنیر پیتزای مرغوب این است که پنیر هنگام جویدن نباید حالت آدامس در دهان داشته باشد. همچنین یک پنیر پیتزای مرغوب به هیچ‌وجه پس از پخت روغن پس نمی‌دهد. برای خوشمزه‌تر شدن هر نوع غذا همیشه سعی کنید از ترکیب چند نوع پنیر پیتزا با هم استفاده کنید.

۲ ـ ذرت یکی از دانه‌های خوراکی بسیار خوشمزه و پر طرفدار است که در آشپزی کاربرد زیادی دارد. از دانه ذرت برای تهیه انواع سالاد سبزیجات، سوپ‌ها، خوراک مرغ، خورش، ماکارانی، فینگرفودها، سالاد الویه و سالاد ماکارانی و حتی در ترشی‌ها استفاده می‌شود. ما معمولا ذرت را به صورت قوطی‌های کنسرو از فروشگاه مواد غذایی یا به صورت منجمد و نیم‌پز از فروشگاه‌های سبزیجات تهیه می‌کنیم. اگر برای تهیه ذرت از خود بلال استفاده می‌کنید، باید بدانید که بهترین بلال برای تهیه ذرت، بلال‌های معروف به ذرت مکزیکی هستند که در مغازه‌های تره‌بار موجودند. بلال ذرت مکزیکی دارای دانه‌های درشت؛ شفاف و بسیار نرم و شیرین است که برای تهیه سالاد و استفاده در انواع غذا مناسب هستند. دانه‌های این نوع بلال به رنگ زرد روشن هستند و تیره نمی‌شوند.

۳ـ برای پر کردن شکم سیب زمینی می‌توانید از هر نوع موادی که دوست دارید، استفاده کنید.



پ


به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 188 views بار دسته بندی : آشپزخانه تاريخ : 30 ژانویه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.