کوگانا اهمیت وزن ثابت به عنوان راز داشتن طول عمر - کوگانا

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که حفظ وزن ثابت با طول عمر بیشتر به‌خصوص در زنان مسن مرتبط است.

به‌نوشته نشریه پزشکی Healthline، دانشمندان می‌گویند که ترکیبی از ژن‌ها و محیط می‌تواند در افزایش سن نقش داشته باشد. اما اکنون به‌نظر می‌رسد که تغییرات وزن نیز در این رابطه بی‌تاثیر نیست.

مطالعه جدیدی که به‌صورت آنلاین در مجله Gerontology منتشر شده، گزارش می‌دهد که زنان بالای ۶۰ سال که وزن ثابتی دارند، بیشتر احتمال دارد که یک طول عمر استثنایی را تجربه کنند.

به‌گفته نویسندگان این مطالعه، طول عمر استثنایی به‌عنوان زندگی تا سن ۹۰ سالگی یا بیشتر تعریف شده است.

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا انجام شد، بررسی کرد که چگونه تغییرات وزن در زنان مسن‌تر بر احتمال زندگی طولانی‌تر آنها تأثیر می‌گذارد. در مجموع، ۵۴ هزار و ۵۰۰ زن در این مطالعه شرکت کردند.

در طول این بررسی، ۳۰ هزار و ۶۰۰ زن (۵۶ درصد) حداقل تا ۹۰ سالگی زندگی کردند. وزن زنان در ابتدا، سومین و در دهمین سال مطالعه اندازه‌گیری شد.

بنا‌به گفته محققان، زنانی که وزن ثابتی داشتند، ۱.۲ تا ۲ برابر بیشتر از زنانی که ۵ درصد یا بیشتر از وزن خود را از دست دادند، به سنین بالاتر رسیدند.

علاوه‌ بر ‌این، کاهش وزن ناخواسته با شانس کمتر زندگی تا ۹۰ سالگی یا بیشتر مرتبط بود.

به‌گفته دانشمندان، وزن ثابت ممکن است نشان‌دهنده یک الگوی غذایی متعادل و ثابت باشد. افرادی که وزن خود را حفظ می‌کنند، احتمالاً از رژیم غذایی پیروی می‌کنند که مواد مغذی ضروری را فراهم می‌کند و در آن افراط در مصرف کالری جایگاهی ندارد.

ثبات تغذیه‌ای می‌تواند تأثیر مثبتی بر سلامت متابولیک داشته باشد. این امر خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد و می‌تواند به طول عمر کمک کند. همچنین وزن ثابت می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که یک فرد سبک زندگی فعالی دارد.

ورزش منظم نه‌تنها به مدیریت وزن کمک می‌کند، بلکه سلامت قلب ‌و ‌عروق را افزایش می‌دهد و توده عضلانی را حفظ می‌کند. فعالیت بدنی می‌تواند از‌دست‌دادن ماهیچه مرتبط با افزایش سن را خنثی کند.

به‌گفته متخصصان، زنان مسن‌تری که به‌دنبال حفظ وزن ثابت برای زندگی طولانی‌تر و سالم‌تر هستند، باید استراتژی‌های زیر را در نظر بگیرند:

یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید؛ خوردن غذاهای کامل از جمله انواع میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین‌های بدون چربی، غلات کامل و چربی‌های سالم پیشنهاد می‌شود؛ همچنین عاقلانه است که از غذاهای فرآوری‌شده، تنقلات شیرین و نوشیدنی‌های پرکالری خودداری کنید.

فعالیت بدنی منظم داشته باشید؛ تمرینات قلبی‌عروقی مانند پیاده‌روی، شنا و دوچرخه‌سواری و همچنین تمرینات قدرتی عالی هستند.

برای جلوگیری از پرخوری به‌ اندازه وعده‌ها توجه کنید؛ به نشانه‌های گرسنگی و سیری توجه کنید و از خوردن به‌دلیل کسالت یا استرس خودداری کنید.

استرس خود را مدیریت کنید؛ استرس مزمن می‌تواند به افزایش یا کاهش وزن به‌دلیل تغییرات هورمونی کمک کند. برای مدیریت موثر استرس، در تکنیک‌های تمدد اعصاب مانند مدیتیشن، تنفس عمیق یا یوگا شرکت کنید.

هیدراته بمانید؛ نوشیدن آب فراوان در طول روز بسیار مهم است. گاهی اوقات تشنگی می‌تواند با گرسنگی اشتباه گرفته شده و منجر به خوردن میان‌وعده‌های غیرضروری گردد.

معاینات منظم انجام دهید؛ بررسی‌های منظم پزشکی می‌تواند به شناسایی مشکلات زمینه‌ای سلامتی که ممکن است بر ثبات وزن تأثیر بگذارد کمک کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 168 views بار دسته بندی : سبک زندگی ، کسب و کار و موفقیت تاريخ : 10 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.