کوگانا روشهای جدید آب کردن غبغب - کوگانا

بسیاری از افراد از داشتن غبغب (چربی زیر چانه) و به اصطلاح «چانه دوتایی» ناراحت هستند و تلاش می‌کنند با روسری یا دستمال گردن آن را بپوشانند.در این مطلب روشهای جدید آب کردن غبغب را بیان می کنیم.

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود غبغب بیاورید. علت عمده آن بالا رفتن بیش از حد وزن و داشتن سبک زندگی ساکن و غیرفعال است. اما با بالا رفتن سن هم، پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست داده و دچار افتادگی می‌شود. همچنین عضلاتی که به طور مرتب فعالیت نداشته باشند، شل می‌شوند، و عضله پلاتیسما که از زیر فک تا گردن امتداد دارد نیز ازجمله این عضلات است

در سال‌های اخیر روش‌هایی برای برداشتن چربی غبغب بدون جراحی و به طور سرپایی در مطب ایجاد شده است.

کرایولیپولیز (کول مینی)
کرایولیپولیز (کول مینی)

سریعترین راه رفع غبغب بدون جراحی :

آب کردن غبغب به روش کرایولیپولیز (کول مینی)

در عمل «کرایولیپولیز»، از انجماد سلول‌های چربی برای نابود کردن آنها استفاده می‌شود. پزشک یک وسیله‌ی دستی را زیر چانه قرار می‌دهد و سلول‌های چربی را تا حد انجماد سرد می‌کند. انجماد سلول‌های چربی به عشاهای آنها آسیب می‌زند و آنها را نابود می‌کند و بعد این سلول‌ها جذب می‌شوند و بوسیله بدن سوزانده می‌شوند. این روش درمانی حدود یک ساعت وقت می‌گیرد و نتایج آن در طول دو ماه بعدی ظاهر می‌شود. این عمل معمولا موثر است و می‌توان بیش از یک بار هم آن را انجام داد.

از همین روش می‌تواند برای کاهش چربی پهلوها هم استفاده کرد.

تزریق ژل کیبلا
تزریق ژل کیبلا

آب کردن غبغب به روش تزریق ژل «کیبلا» 

ژل «کیبلا» (Kybella) که در سال ۲۰۱۶ از سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز گرفته است، حاوی ماده‌ای است که می‌تواند سلول‌های چربی را نابود کند. پزشک پس از ایجاد بیحسی موضعی، این ماده در ۱۰ تا ۱۵ محل  در ناحیه گردن تزریق می‌کند. این تزریق‌ها ممکن است اندکی ناخوشایند باشد و بالقوه می‌توانند برای یک هفته باعث ایجاد تورم، درد و قرمزی شوند.

چربی زیر چانه پس از این تزریق‌ها در مدتی در طول چهار تا شش هفته ناپدید خواهد شد. این تزریق‌ها مانند شیوه کرایولیپولیز معمولا موثر هستند و می‌توان برای دو تا سه بار آنها را تزریق کرد.

بیشتر بخوانید:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 267 views بار دسته بندی : سبک زندگی تاريخ : 22 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها