کوگانا عملیات اجرائی و پیمانکاری مخابرات و الکترونیک - کوگانا

 

 

عملیات اجرائی :

عملیات اجرائی یک اصطلاح حقوقی می باشد و در واقع به سند یا حکمی گفته می شود  که توسط اجرای ثبت یا دادگاه به عمل آمده باشد. پس از اینکه اجراییه از سوی اداره ثبت صادر شد، لازم است اقداماتی به منظور اجرای سند صورت گیرد که به این اقدامات انجام شده، عملیات اجرایی ثبت گفته می شود. از جمله این اقدامات می توان به مواردی از قبیل ابلاغ اجراییه، تقسیط و حتی تنظیم و اجرای سند که غالبا تنظیم سند اجرایی و تحویل مورد مزایده است را در بر می گیرد .

اجرای عملیات با کاربرد ارتباطات الکترونیک جهت انتقال سریع مواد و قطعات به خط تولید فرآیند ساخت از روابط غیر خطی و پیچیده ای پیروی میکند .

 

اجرای عملیات با کاربرد ارتباطات الکترونیک جهت انتقال سریع مواد و قطعات به خط تولید :

فرآیند ساخت از روابط غیر خطی و پیچیده ای پیروی می کند. رفتار دو متغیر (هزینه تولید و کیفیت محصول )در این روابط نقش مهمتری  دارند. کنترل بهینه تولید با خطی سازی فرآیند ساخت امکان پذیر می شود و سیستم تولید به هنگام با ارائه راهبردی منطقی،‌تلاش  میکند تا معادله های تولید را ساده و ممکن سازد.

 

 پیمانکاری مخابرات:

پیمانکاری در مخابرات به معنای انجام پروژه‌های مخابراتی  توسط شرکت‌ها یا افراد حقوقی است که دارای تخصص و تجربه در زمینه مخابرات هستند. این افراد یا شرکت‌ها برای انجام پروژه‌های مخابراتی با شرکت‌های دیگر یا سازمان‌ها  قرارداد می‌بندند و پس از انجام پروژه در مقابل مبلغ معینی پرداخت می‌شود.

 

مخابرات:

انتقال نشانه‌های سیگنال ها، پیام ها، واژه ها ، نوشته ها، تصاویر و صداها اطلاعات از هر گونه‌ای از راه سیم امواج رادیویی- نور  یا دیگر سامانه‌های مخابراتی است.

در دوران نوین، مخابرات شامل به‌کارگیری انتقال‌دهنده‌های الکترونیکی مانند تلفن، تلویزیون، رادیو است. مخابرات بخش مهمی از اقتصاد جهانی است و سود صنعت مخابرات سه درصد محصولات عمده جهان است.

 

سیستم مخابراتی شامل سه جزء اصلی است :

  • فرستنده : اطلاعات را به سیگنال قابل‌انتقال تبدیل می‌کند و آن را وارد کانال مخابراتی می‌کند.
  • کانال مخابراتی : سیگنال را را حمل می‌کند و شامل محیط انتقال مانند هوا و فضا،کابل مسی و فیبر نوری و … می‌شود.
  • گیرنده : سیگنال را از کانال دریافت‌کرده و آن را به اطلاعات قابل استفاده تبدیل می‌کند.

 

معمولاً سامانه‌های مخابراتی دو طرفه هستند، و یک دستگاه واحد، نقش فرستنده و گیرنده را ایفا میکند.

مخابرات بخش مهمی از جامعه نوین است؛ شرکت‌ها در سطح اقتصاد خرد از مخابرات، برای ایجاد امپراتوری‌های جهانی استفاده کرده‌اند.

 

کابل مخابراتی چیست :

تمام کابل‌هایی که در شبکه‌های مخابراتی وظیفه انتقال سیگنال و دیتا را بر عهده دارند در دسته کابل مخابرات قرار می‌گیرند. این نوع کابل اغلب در تعداد زوج‌ها و سطوح مقطع مختلف طراحی می‌شود. با این وجود، برای انتقال داده از نقطه‌ای به نقطه دیگر و تسهیل ارتباط دو طرفه در فاصله‌های طولانی کاملا مناسب است.

 

کاربرد کابل مخابراتی:

وظیفه اصلی یک کابل مخابراتی انتقال داده و سیگنال‌های ارتباطی است. در سال‌های قبل، کاربرد این نوع کابل تنها به انتقال سیگنال‌های صوتی محدود می‌شد. اما امروزه این ارتباط دستخوش تحولات بسیاری شده است. بنابراین، اگر سیگنال‌های ارسالی داده‌های تصویری باشند یا سیگنال‌های الکتریکی و صوتی اصلا فرقی نمی‌کند. نکته مهم آن است که کابل مورد نظر بتواند علاوه‌ بر کیفیت ساخت بالایی که دارد پاسخگوی نیاز افراد نیز باشد.

ما فهمیدیم  کابل‌های مخابرات از لحاظ کاربرد، تعداد زوج و جنس رشته سیم در چه انواعی تقسیم می‌شوند.

 

انواع کابل :

  • کابل کواکسیال
  • کابل تلفن
  • کابل فیبر نوری
  • کابل آنتن

 الکترونیک :

دانشی است شامل فیزیک ، مهندسی ، فناوری و کاربردهایی که با جریان و کنترل الکترون ها در خلاء سروکار دارد.

در الکترونیک برای کنترل جریان الکترون از دستگاه‌های فعال تقویت و یکسوسازی استفاده می‌شود، درحالی‌که در مهندسی برق کلاسیک از اثرات غیرفعال مانند مقاومت ، خازن ، القاگر برای کنترل جریان الکتریسیته استفاده میشود . از الکترونیک به‌طور گسترده‌ای در پرازش اطلاعات ، ارتباط از راه دور و پردازش سیگنال استفاده می‌شود. توانایی دستگاه‌های الکترونیکی در عملکرد به عنوان کلید پردازش اطلاعات دیجیتالی را امکان‌پذیر کرده‌است .

امروزه الکترونیک یکی از مهمترین عوامل پیشرفت چشمگیر تکنولوژی است و زندگی انسان با علم الکترونیک درآمیخته شده، به گونه ای که از وسایل ساده خانگی تا پیچیده ترین تجهیزات فضایی را فرا گرفته و با تمام شاخه های علوم به نحوی پیوند خورده است.

 

کاربرد الکترونیک :

  • استفاده در وسایل ارتباطی
  • استفاده در لوازم صوتی و تصویری
  • استفاده در سیستم کنترل خودرو
  • استفاده در کاربردهای نظامی
  • استفاده در سیستم‌ های حمل و نقل و ناوبری
  • استفاده در دستگاه‌ های پزشکی
  • استفاده در سیستم های ضد سرقت

 

جریان الکترونیک :

وقتی در یک جسم رسانا میدان الکتریکی وجود داشته باشد، نیروی حاصل از این میدان باعث میشود که ذرات باردار موجود در جسم رسانا در یک جهت حرکت کنند. در مدارهای الکتریکی، این ذرات باردار، الکترون ها هستند. جریان الکتریکی ، همان حرکت الکترون هاست و برحسب آمپر  اندازه گیری میشود.

 

ولتاژ الکترونیک :

ولتاژ  یا اختلاف پتانسیل الکتریکی به زبان ساده، انرژی یا نیرویی است که باعث حرکت الکترون در مدار می شود و عامل ایجاد جریان الکتریکی در سیم یا مدار الکتریکی است. ولتاژ بر حسب ولت اندازه گیری  میشود.  باتری که منبع ولتاژ است به الکترون ها نیروی لازم برای حرکت در مدار را وارد می کند و در نتیجه باعث ایجاد جریان در مدار میشود.

 

مدار الکترونیک :

هر مسیر بسته از جریان الکتریکی که در اثر اختلاف پتانسیل ایجاد شده باشد را مدار الکتریکی می گویند. مدار الکتریکی از کنار هم قرار دادن المان های الکتریکی غیرفعال تشکیل میشود .

 

توان الکترونیک :

در یک مدار الکتریکی، به  میزان انرژی تبدیل و یا جا به جا شده در واحد زمان توان میگویند. به عبارت دیگر توان الکتریکی، سرعت یا نرخ تبدیل انرژی است. توان هر المان الکتریکی در مدار از حاصل ضرب ولتاژ در جریان آن به دست می آید.

در پایان برای موفقیت بیشتر و شرکت در  بهترین  و مطمئن ترین مناقصه ها  و استعلام ها در این زمینه، شما را به مرکز اطلاعات مناقصات و مزایدات ایران  (زنجیره معاملاتی آریاتندر) راهنمایی مینمایم.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 73 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 30 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.