کوگانا لوازم جانبی مورد نیاز برای سفر - کوگانا

وقتی صحبت از سفر می‌شود، هیجان‌زده به سراغ جمع کردن وسایل‌مان می‌رویم. گاهی اوقات کل خانه را با خودمان می‌بریم. ولی تازه وقتی می‌رسیم، متوجه نبود اصلی‌ترین لوازم‌مان می‌شویم. مخصوصاً زمانی که مقصد طبیعت باشد. تصور کنید در چنین موقعیتی شارژ موبایل‌تان تمام شود. بدتر از آن پاوربانک‌تان را همراه نداشته باشید. کل سفر به کام‌تان زهر خواهد شد. اگر خیلی خوش باشید می‌توانید از امکانات دوستان‌تان استفاده کنید.

فرقی نمی‌کند سفرتان کاری یا تفریحی باشد. لوازم جانبی و دیجیتال جزء ضروری‌ترین لوازم سفر هستند. شاید شما امکانات دیگر را از هر جایی تهیه کنید. اما خرید دوباره این لوازم نیاز به صرف هزینه بالایی دارد. در ادامه چک لیستی از لوازم جانبی و وسایل هوشمند مهم سفر برای‌تان آماده کرده‌ایم.

لوازم جانبی مورد نیاز برای سفر
لوازم جانبی مورد نیاز برای سفر

۱۵ لوازم جانبی و هوشمند مهم سفر

هنگام سفر بیش از اندازه روی گوشی یا تبلت‌مان حساب باز می‌کنیم. با گوشی آهنگ پلی می‌کنیم. در تاریکی از نور چراغ قوه گوشی استفاده می‌کنیم. حتی به عنوان مودم، اینترنت سایر لوازم دیجیتال را تامین می‌کنیم. این درحالیست که فول شارژ نگه داشتن گوشی در مسافرت خیلی مهم است. لوازم دیگری وجود دارند که می‌توانید جایگزین گوشی کنید.

بنابراین چه با یک کوله پشتی به مسافرت بروید چه با یک چمدان، چه با خودرو شخصی سفر کنید چه با قطار و اتوبوس، چه سفرتان داخلی باشد چه خارجی، چه تفریحی و چه کاری خیلی از این لوازم در هر سفری لازم‌تان می‌شود.

آداپتور و کابل شارژ

آداپتور و کابل شارژتان را که فراموش نمی‌کنید؟ حتی اگر مقصدتان جنگل باشد، حتی اگر به کویر می‌روید بلاخره جایی برای شارژ گوشی در مسیر می بینید.

هدفون و هندزفری

کسی نمی‌تواند بگوید نیازی نیست هدفون و هندزفری را با خودتان ببرید. اصلاً بدون آن‌ها لوازم سفرتان چیزی کم دارد. وقتی داخل اتوبوس، قطار یا هواپیما هستید، وقتی نمی‌خواهید صدای جاده را بشونید یا صدای آهنگ‌تان برای بقیه مزاحمت ایجاد کند . اگر لوازم سفرتان زیاد است، می‌توانید هندزفری جیبی بردارید.

پاور بانک

پاوربانک یکی از لوازم جانبی پرکاربرد است. نه تنها هنگام سفر، بلکه تقریبا همه روزه آن را استفاده می‌کنیم. پس به هیچ وجه آن را فراموش نکنید. سعی کنید شارژ پاوربانک‌تان فول باشد. بدون آن تقریبا تمام لوازم برقی‌تان بلا استفاده می‌مانند. اگر هنوز پاوربانک ندارید یا قصد دارید پاوربانکی مخصوص سفرهای‌تان بخرید، سعی کنید فاکتورهای زیر را هنگام خرید در نظر بگیرید :

  1. پشتیبانی شارژ سریع
  2. قابلیت شارژ چند وسیله را بطور همزمان
  3. ظرفیت شارژ بالا
  4. نمایشگر میزان شارژ باقیمانده
  5. قابلیت قطع جریان و اتصال کوتاه
  6. جنس بدنه محکم و قابل حمل

حالا با داشتن پاوربانکی با مشخصات بالا، هیچ نگرانی از تمام شدن شارژ لوازم‌تان نخواهید داشت. این نکته را هم اضافه کنم، در صورت تمایل می‌توانید پاور بانک خورشیدی برای سفر تهیه کنید.

رابط فندک و AUX

جا فندکی ماشین‌تان را تبدیل به پریز کنید. سپس گوشی و لوازم دیجیتال‌تان را شارژ کنید. حتی ضبط خودرو را به یک سیستم پخش وایرلس تبدیل کنید. به همین راحتی از کوچک‌ترین لوازم جانبی بیشتر کارا می‌کشید. معمولاً رابط فندک  و AUX را داخل اتومبیل‌مان نگه می‌داریم. اما اگر با خودرو شخصی هم سفر نمی‌کنید آن را بردارید. چون در مواقع ضروری می‌تواند به دردتان بخورد.

سه پایه و مونوپاد

لوازم جانبی مورد نیاز برای سفر
لوازم جانبی مورد نیاز برای سفر

اصولاً عکاسی نیمی از سفر است. وقتی سفر می‌کنیم بیشترین زمان‌مان را به عکس گرفتن در مکان‌های زیبا سپری می‌کنیم. ولی برای گرفتن عکس‌های خوب باید لوازم جانبی دوربین و گوشی هم داشته باشیم. ثابت نبودن جای گوشی یا دوربین بر کیفیت عکس تاثیر می‌گذارد. خیلی وقت‌ها تنها سفر می‌کنیم. بنابراین مجبوریم از سایرین بخواهیم از ما عکس بگیرند. همچنین با سه پایه و مونوپاد عکس‌های دسته جمعی بهتری ثبت می‌کنیم.

چراغ شارژی

چراغ شارژی، مهتاب شارژی، لامپ هوشمند یا چراغ اضطراری همگی نام چراغ‌هایی هستند که قابلیت شارژ دارند. با یک بار شارژ چندین شب می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر قصد شب مانی و کمپ در طبیعت دارید، آن را یک گوشه کوله پشتی‌تان قرار دهید.

فلش و SD Card

خیلی وقت‌ها قبل از مسافرت فلش‌مان را با آهنگ‌های موردعلاقه‌ی خود پر می‌کنیم. اما آن را در خانه جا می‌گذاریم. گاهی هم حافظه گوشی یا دوربین‌مان پر می‌شود و نمی‌توانیم عکس جدیدی بندازیم. پس قبل از هر چیز SD Card و  فلش‌تان را داخل کیف یا کوله بگذارید.

چراغ قوه

توصیه می کنیم چراغ قوه را فراموش نکنید. شاید با وجود چراغ شارژی لزومی به بردن آن نبینید. اما چراغ قوه جزو لوازم ایمنی سفر است. به هر دلیلی ممکن است شارژ چراغ تمام شود. در این صورت وجود چراغ قوه غنیمت است. اگر با خود شخصی سفر می‌کنید، همیشه یک چراغ قوه داخل خود بگذارید.

بخاری جیبی

بردن بخاری جیبی مثل بردن لباس گرم است. فقط جای کمتری را اشغال می‌کند. گرما و سرما قابل پیش بینی است. اما بعضی اوقات طبیعت ما را غافلگیر می‌کند. گاهی اوقات هوا طوری سرد می‌شود که تا صبح نمی‌توانیم بخوابیم. اگر بچه کوچک همراه‌مان باشد که اوضاع بدتر هم می‌شود. یک بخاری جیبی می‌تواند گرمای بالاتر از ۴۵ درجه تولید کند. پس مزیت این گلوله آتش را فراموش نکنید.

اسپیکر

شاید فکر کنید لازم نیست اسپیکرتان را ببرید. اما سفر فقط برای ریلکس کردن نیست. شنیدن موسیقی با کیفیت و صدای بلند در طبیعت هم لذت‌بخش باشد. مخصوصاً اگر دسته جمعی با دوستان و خانواده مسافرت کنید. با اسپیکر شیائومی و یا برندهای مشابه می‌توانید موزیک باکیفیت و هیجان‌انگیز گوش کنید.

اتو دستی شارژی

درآوردن لباس‌های چروک از داخل چمدان خیلی ضجرآور است. تصور کنید قرار ملاقات مهمی دارید و تمام لباس‌ها داخل چمدان چروک شده‌اند. دو راه پیش رو دارید قرار ملاقات را کنسل کنید یا در زمان سفر کنید و اتو شارژی کوچک‌تان را داخل چمدان بگذارید.

مینی یخچال شارژی مسافرتی

لوازم جانبی مورد نیاز برای سفر
لوازم جانبی مورد نیاز برای سفر

نگه‌داری از موادغذایی موقع سفر دردسرمان را دو چندان می‌کند. قبلاً هنگام سفر با خانواده از یخدان‌های کوچک برای نگه‌داری مواد غذایی و آب خنک استفاده می‌کردیم. بنابراین به هر شهری که می‌رسیدم، اول باید دنبال یخ فروشی می‌گشتیم. اما خوشبختانه الان مینی یخچال‌های شارژی مسافرتی این مشکلات را ندارند. جالب است بدانید حتی با یک پاوربانک هم شارژ می‌شوند. برخی از مینی یخچال‌ها تا ۱۸ لیتر گنجایش دارند. اگر قصد سفر طولانی و کمپ دارید خرید آن می‌تواند مفید باشد.

نکات پایانی

شاید فکر کنید که بردن این همه وسایل جای زیادی اشغال می کند. اما نگران نباشید به جز مینی یخچال همه این لوازم ابعاد کوچکی دارند و می‌توانید داخل کوله یا چمدان برای‌شان جا باز کنید. جدا از این مساله بسته به نوع سفر و وسیله نقلیه‌تان، لوازم جانبی متفاوتی نیاز دارید. برای مثال لوازم مهم در مسافرتهای کاری با خودرو شخصی پاوربانک، شارژرها، رابط فندک و AUX، فلش و SD Card، مودم همراه، اتو مو شارژی، اتوی لباس شارژی، هولدر ، هدفون و هندزفری هستند. به همین ترتیب برای کمپ زدن در طبیعت هم لوازم موردنیاز را جدا کنید.

در پایان امیدوارم این مطلب به دردتان بخورد. همچنین با داشتن این لوازم استرس کم‌تری در سفر تجربه کنید. اگر لوازم جانبی و وسایل هوشمند دیگری می‌شناسید، به لیست ما اضافه کنید. ممنونیم که نظرات‌تان را با ما در میان می‌گذارید.

منبع: GoodHouseKeeping

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 200 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 14 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها