کوگانا بهترین بیمه موتورسیکلت چه پوشش‌هایی دارد+ خرید بیمه موتور از معتبرترین سایت فروش بیمه - کوگانا

موتورسیکلت نیز مانند خودرو دارای دو نوع بیمه شامل بیمه شخص ثالث موتور و بیمه بدنه موتور است. اما در این میان تنها دریافت بیمه شخص ثالث موتور به عنوان یک بیمه اجباری بوده و کلیه راکبان این وسیله نقلیه موظف به دریافت آن هستند. پلیس راهنمایی و رانندگی نیز با هدف ترغیب راکبان موتورسیکلت به دریافت بیمه شخص ثالث، قوانینی وضع کرده و در صورت مشاهده موتورسیکلت بدون بیمه شخص ثالث یا بیمه ثالث منقضی شده، علاوه‌بر جریمه برای انتقال موتورسیکلت به پارکینگ اقدام خواهد کرد.

خرید بهترین بیمه موتور
خرید بهترین بیمه موتور

بنابراین اگر بیمه شخص ثالث موتور را دریافت نکرده‌اید یا در موعد مقرر برای تمدید آن اقدام نکنید، علاوه‌بر جریمه و هزینه پارکینگ باید جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را نیز پرداخت کنید که به صورت روزشمار محاسبه شده و به بیمه شخص ثالث جدید اضافه می‌شود. بیمه بدنه موتورسیکلت اما اختیاری است و راکبان موتورسیکلت بنا به صلاحدید خود می‌توانند این نوع بیمه را انتخاب کنند. در ادامه به بررسی پوشش‌های بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه موتور پرداخته و اطلاعات کاملی در رابطه با نحوه محاسبه بیمه شخص ثالث در اختیار شما قرار خواهیم داد.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث موتور

بیمه شخص ثالث موتورسیکلت تقریباً ماهیتی مشابه با بیمه شخص ثالث خودرو دارد با این تفاوت که در بیمه شخص ثالث موتورسیکلت خسارات جانی وارده به راننده مقصر نیز جبران خواهد شد. پوشش‌های بیمه شخص ثالث موتورسیکلت به شرح زیر هستند:

  • جبران خسارات مالی وارده به اشخاص ثالث در حادثه: شرکت‌های بیمه‌گر با توجه به نوع پوشش‌های دریافت شده توسط شخص بیمه‌گزار برای جبران خسارت مالی وارده به شخص ثالث اقدام خواهند کرد.
  • خسارت جانی وارده به شخص ثالث در حادثه: شرکت‌های بیمه‌گر با توجه به نوع صدمه بدنی وارده که شامل شکستگی، نقص عضو، از کار افتادگی موقت یا دائم، از کار افتادگی کلی یا جزئی، هزینه‌های درمان و بیمارستان و دیه فوت است مطابق با پوشش‌های بیمه بدنه شخص ثالث موتور برای پرداخت خسارت اقدام می‌کنند‌.
بیمه موتور ، خسارت جانی و مالی اشخاص ثالث را جبران می کند.
بیمه موتور ، خسارت جانی و مالی اشخاص ثالث را جبران می کند.
  • خسارات جانی وارده به راننده مقصر در حادثه: اگر راننده موتورسیکلت مقصر در حادثه رانندگی دچار خسارات جانی شود، شرکت بیمه‌گر طبق پوشش‌های بیمه‌نامه شخص ثالث موتورسیکلت دریافت شده برای پرداخت خسارت و غرامت اقدام خواهد کرد.

ارزان ترین بیمه موتورسیکلت

با توجه به عوامل تاثیرگذار در قیمت بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، همان طور که متوجه شده اید، عوامل تعداد سیلندر و نوع و ساختار موتور عوامل ثابتی هستند که در نرخ بیمه موتور سیکلت تاثیر می گذارند پس جهت برخورداری از ارزان ترین بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، بیمه گزار باید بیمه موتورسیکلت خود را قبل از اتمام سررسید آن تمدید نماید تا مشمول جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث نشود.ضمنا با برخورداری از سقف تخفیف عدم خسارت و انتخاب کمترین پوشش انتخابی نیز می توان ، قیمت بیمه موتورسیکلت را کاهش داد.

محاسبه قیمت بیمه ثالث موتور
محاسبه قیمت بیمه ثالث موتور

نحوه محاسبه نرخ بیمه ثالث موتور

عوامل مختلفی در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث موتورسیکلت تأثیرگذار هستند که راهنمای شما برای خرید بهترین و ارزان ترین بیمه موتور سیکلت هستند. در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  • نوع موتورسیکلت: موتورسیکلت‌ها به صورت کلی در سه دسته اصلی موتورسیکلت برقی، موتورسیکلت سه چرخ و موتورسیکلت دو چرخ تقسیم می‌شوند. نرخ بیمه برای هر کدام از این موتورسیکلت‌ها متفاوت از دیگری است. به عنوان مثال نرخ بیمه موتورسیکلت سه چرخ در مقایسه با نرخ بیمه موتورسیکلت دو چرخ بیشتر است.
  • سال تولید موتورسیکلت: سال تولید موتورسیکلت عامل مهمی در برای خرید بیمه ارزان موتور خواهد بود. چون هر چقدر موتورسیکلت جدیدتر باشد، ریسک بروز حادثه برای آن کمتر بوده و در نتیجه نرخ بیمه شخص ثالث موتور نیز کاهش پیدا می‌کند.
  • تعداد سیلندر موتورسیکلت: تعداد سیلندرهای یک موتورسیکلت نشان دهنده میزان قدرت این وسیله نقلیه موتوری است. بنابراین هر چقدر که تعداد سیلندرها در یک موتورسیکلت بیشتر باشد ریسک بروز حادثه افزایش پیدا کرده و در نتیجه به واسطه آن نرخ بیمه شخص ثالث بیشتر می‌شود.
  • نوع ساختار موتورسیکلت: موتورسیکلت‌ها از لحاظ ساختار به دو دسته کلی برقی و دنده‌ای تقسیم می‌شوند. توجه داشته باشید که با افزایش قدرت موتورسیکلت، سایز آن بزرگ‌تر شده و در نتیجه احتمال بروز حادثه نیز افزایش پیدا می‌کند که خود عامل مهمی در افزایش نرخ بیمه شخص ثالث موتور خواهد بود. در جدول زیر می‌توانید حق بیمه پایه موتورسیکلت در سال ۱۴۰۰ را ببینید.
نوع موتورسیکلت مبلغ حق بیمه پایه شخص ثالث موتور در سال ۱۴۰۰ به تومان
موتور دنده‌ای تک سیلندر ۵۸۷۶۰۰
موتور دنده‌ای دو سیلندر و بیشتر ۶۴۵۵۰۰
موتور دنده‌ای سه چرخ ۶۹۴۲۰۰
موتور گازی ۴۸۱۰۰۰
  • نوع پوشش مالی دریافتی: هرچه پوشش‌های بیشتری برای موتورسیکلت انتخاب کنید قاعدتاً باید هزینه بیشتری را نیز پرداخت کنید که به واسطه آن نرخ بیمه شخص ثالث افزایش پیدا خواهد کرد.
  • تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث موتور: اگر در طی مدت بیمه‌نامه که معمولاً یک سال است خسارتی از شرکت بیمه‌گر دریافت نکنید مشمول تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث موتورسیکلت خواهید شد. سقف تخفیف عدم خسارت نیز ۷۰ درصد خواهد بود.
  • جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتور: جریمه دیرکرد به صورت غیرمستقیم روی نرخ بیمه شخص ثالث موتور تاثیر می‌گذارد. جریمه دیرکرد زمانی اعمال می‌شود که شخص بیمه‌گزار در موعد سررسید برای تمدید بیمه شخص ثالث موتور خود اقدام نکند. این جریمه به صورت روزشمار محاسبه شده و به بیمه شخص ثالث جدید اضافه خواهد شد.

مدت زمان اعتبار بیمه شخص ثالث موتور

شرکت‌های بیمه‌گر معمولاً بیمه شخص ثالث خودرو را به دو صورت کوتاه مدت و بلند مدت ارائه می‌دهند. بیمه شخص ثالث کوتاه‌مدت خودرو در بازه‌های زمانی یک‌ ماهه دو ماهه سه ماهه یا بیشتر ارائه خواهد شد. اما مدت اعتبار بیمه شخص ثالث موتور تنها یک سال است و در نتیجه راکبان موتور امکان خرید بیمه موتور سیکلت به صورت کوتاه مدت را نخواهند داشت.

بیمه بدنه موتورسیکلت و خودرو

بیمه بدنه موتورسیکلت در مقایسه با بیمه شخص ثالث موتور با استقبال کمتری مواجه شده است. علت این امر می‌تواند اختیاری بودن این نوع بیمه و این موضوع باشد که بیمه بدنه همه ریسک‌های محتمل در یک حادثه رانندگی را پوشش نمی‌دهد. اما بیمه بدنه خودرو برخلاف بیمه بدنه موتور طرفداران زیادی دارد و علت آن هم گران بودن قطعات خودرو و تعمیرات ماشین است. برای خرید آنلاین ارزان ترین بیمه بدنه اتومبیل به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/carbody

چرا بیمه دات کام را برای خرید بیمه بدنه انتخاب کنیم؟

کارگزاری آنلاین بیمه دات کام، سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین بیمه از جمله بیمه بدنه خودرو است. شما به راحتی می‌توانید با ورود به این سایت، انواع بیمه‌نامه‌های شرکت‌‌های بیمه‌ای مجاز بیمه مرکزی را استعلام و مقایسه نمایید. شما پس از دریافت اطلاعات بیمه‌ای، بررسی و خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه مناسب شرایط خود در کمترین زمان ممکن، بیمه‌نامه خود را به صورت رایگان درب منزل دریافت می‌نمایید.

خرید ارزان ترین بیمه موتور
خرید ارزان ترین بیمه موتور

چطور بیمه شخص ثالث موتور و بیمه بدنه را به صورت آنلاین خریداری کنیم؟

همان‌طور که در این مقاله مطالعه کردید بیمه شخص ثالث موتور بیمه‌ای اجباری است. اما مالکان موتور الزامی برای دریافت بیمه بدنه موتور نخواهند داشت. اگر مایل هستید وسیله نقلیه شما را به صورت کامل در برابر حوادث بیمه شود، بهتر است برای دریافت بیمه شخص ثالث موتور و بیمه بدنه موتور اقدام کنید. یکی از شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت دارد کارگزاری آنلاین بیمه دات کام است. این سایت شرایطی را فراهم کرده تا بتوانید با درج اطلاعات اولیه برای استعلام قیمت بیمه شخص ثالث موتور و بیمه بدنه اقدام کرده و در نهایت با مقایسه میان خدمات شرکت‌های معتبر بیمه‌گر طرف قرارداد با بیمه دات کام بهترین بیمه شخص ثالث موتور را انتخاب و سپس برای خرید آنلاین اقدام کنید. البته امکان دریافت مشاوره تخصصی به صورت رایگان نیز فراهم بوده و در نهایت بیمه‌نامه به صورت رایگان برای شما ارسال خواهد شد. بنابراین فرصت را غنیمت شمرده و هرچه سریع‌تر برای جوگیری از جریمه و پرداخت خسارات حوادث رانندگی برای دریافت بیمه شخص ثالث موتور اقدام کنید.

چگونه با بیمه دات کام در ارتباط باشیم :

نشانی: تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶

کد پستی: ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰

شماره های تماس: ۰۲۱-۴۳۷۲

پست الکترونیکی: [email protected]

برای اطلاعات بیشتر در بیمه موتور سیکلت  و پوشش‌های آن، می‌توانید به سایت بیمه دات کام www.bimeh.com  مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 180 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 5 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.